شناسهٔ خبر: 34906633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتصاب در فرودگاه بارسلونا پروازها را زمین گیر کرد

تهران- ایرنا- به دنبال اعتصاب کارکنان شرکت های هواپیمایی در بارسلونا اسپانیا تا کنون ۱۲۴ پرواز لغو شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز روز جمعه نوشت: در پی اعتصاب کارکنان و خدمه فرودگاه ال پارت بارسلونا، شرکت هوایی وولینگ بزرگترین شرکت هواپیمایی اسپانیا ۱۱۲ پرواز خود را در روزهای تعطیلی آخر هفته (شنبه و یکشنبه) لغو کرد.  

پیش از این نیز کارکنان خط هوایی ایبریا اسپانیا نیز در بیانیه ای اعلام کردند که در روزهای تعطیلی آخر این هفته (دوم و سوم شهریور) دست به اعتصاب خواهند زد.

سخنگوی خط هوایی ایبریا با اشاره به اعتصاب کارکنان این شرکت هوایی گفت: ایبریا برای روز شنبه شش پرواز و برای روز یکشنبه نیز شش پرواز دیگر خود را لغو خواهد کرد.

به گزارش رویترز، در مجموع باید گفت که اعتصاب کارکنان فرودگاه بارسلونا تعداد ۱۲۴ پرواز در روزهای آخر هفته را لغو خواهند کرد.

به دنبال این حادثه، شرکت هواپیمایی وولینگ اعلام کرد که برای مسافرینی که پرواز خود را از دست می دهند از طریق شرکت های دیگر بلیط تهیه خواهند شد اما احتمال آنکه دیگر شرکت ها نیز توانایی حجم زیادی از مسافرانی که پروازهای خود را از دست داده اند را نداشته باشد وجود دارد.

شرکت هواپیمایی وولینگ اسپانیا به طور میانگین در تعطیلات آخر هفته در فصل تابستان ۶۰۰ تا ۷۰۰ پرواز را پشتیانی می کند.  

اسپانیا در حالی با اعتصاب کارکنان فرودگاه بارسلونا مواجه می شود که در ماه گذشته نیز در پی اعتصاب کارکنان خط راه آهن برنامه بیش از یک هزار و ۱۵۰ قطار در این کشور لغو شد.

روزنامه «ال پاییس» در تاریخ ۱۰ مرداد سال جاری نوشت: شرکت راه آهن اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد؛ به دنبال اعتصاب کارکنان حمل ونقل ریلی این کشور، جابه جایی مسافران با مشکل مواجه شده و انتظار می رود که برنامه حرکت قطارهای بیشتری لغو شود.

این اعتصاب در حالی صورت گرفت که بیشتر مسافران در ایام تعطیلات تابستان در کشورهای اروپایی خواهان سفر با راه آهن هستند.

در ایام تابستان به طور میانگین روزانه سه هزار و ۵۰۰ قطار در شبکه ریلی اسپانیا سیر می کنند.

نظر شما