شناسهٔ خبر: 34904367 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر:

نظام ایمنی و سلامت در خوابگاه‌های دانشگاه اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از طرح نوسازی و بازسازی سراهای دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: استقرار نظام ایمنی و سلامت در خوابگاه‌های دانشجویی از مهم‌ترین اقدامات این معاونت در یک سال اخیر است.

صاحب‌خبر -

«عبدالمجید خشنود» عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را دو هزار نفر عنوان کرد و افزود:‌ سراهای دانشجویی این مرکز آموزش عالی با ۱۰ خوابگاه مجردی و همچنین یک خوابگاه متاهلی در سطوح یک و ۲ طبقه‌بندی شده است.

وی با بیان این‌که ظرفیت خوابگاه متاهلین محدود است، ادامه داد: در این خوابگاه نزدیک به ۲۰ خانوار دانشجویی اسکان داده می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد:‌ در تابستان ۱۳۹۸ به منظور ارتقای یکی از خوابگاه ها به سطح یک با کمک سازمان صندوق رفاه دانشجویان برخی اقدامات مانند استقرار نظام ایمنی و سلامت محقق شد.

خشنود همچنین در خصوص احداث خوابگاه‌های جدید گفت: اکنون ۲ طرح به منظور احداث خوابگاه‌های جدید در دست بررسی است که برای دستیابی به جمع بندی‌های نهایی اجراسازی آن متوقف شده است.

وی یادآور شد: هر یک از برنامه‌های دانشگاهی براساس طرح یکپارچه سازی کلان دنبال می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد:‌ برخی از سراهای دانشجویی مانند خوابگاه دانش پسران با ظرفیت ۸۰۰ نفر نیز در حال بازسازی و نوسازی است.

خشنود خاطرنشان کرد:‌ فضاسازی، رنگ آمیزی، حذف موکت و جایگزینی سرامیک به سبب ارتقای بهداشت و سلامت دانشجویان از جمله اقدامات موثر در بازسازی و نوسازی سراهای دانشجویی به شمار می رود.

وی افزود: استقرار نظام ایمنی و سلامت در خوابگاه‌ها نیز با هدف رعایت استانداردهای جهانی و همچنین حفظ سلامت و ایمنی جامعه دانشگاهی از جمله اقدامات مهم در زمینه بازسازی و نوسازی است.

نظر شما