شناسهٔ خبر: 34904119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه پاتاوه:

مسئولان باید نسبت به مسائل مردم پاتاوه بی تفاوت نباشند

چراغی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به مسائل مردم پاتاوه بی تفاوت نباشند، اضافه کرد: مسئولان باید به این موضوع توجه و مشکلات ابتدایی مردم را برطرف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حجت الاسلام ابراهیم چراغی» ظهر امروز ( 1 شهریور ) در خطبه های نماز جمعه این هفته پاتاوه، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به شرح و تفسیر آیه 61 آل عمران( فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ )پرداخت.

 

امام جمعه پاتاوه به «روز مباهله» و همچنین علل ذکر فضائل اهل بیت (علیهم السلام) در قرآن اشاره و اظهار داشت: آشنایی افراد با صاحبان فضیلت، شناخت جایگاه آنان پیش خدا و شناخت اینکه آنها مافوق افراد معمولی هستند، همچنین اطاعت کردن از صاحبان فضیلت از جمله اینهاست.

 

وی با بیان اینکه ترغیب کردن مردم به پیروی کردن از چنین افرادی و الگوسازی برای مردم را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با ذکر فضیلت ائمه حقانیت آنها برای مردم ثابت می شود.

 

چراغی در بخش دوم خطبه ها به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب و دو مقوله «اقتصاد» و «فرهنگ» اشاره و یادآور شد: دولت در دو سال باقی مانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفت ها، مسائل کشور را اولویت بندی و آنها را یک به یک پیگیری کند.

 

خطیب جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: معظم له، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مساله مهم کشور خواندند و بر توجه کامل مسئولان به «تولید داخلی» به عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» تاکید کردند.

 

وی هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد، دولتمردان تمام هم و غم و تلاش خود را برای رفاه و آسایش مردم ایران که طبق نص صریح آیه قرآن «بهترین مردم هستند»، این توفیق را تا زمانی که مشغول به خدمت رسانی هستند، از خود سلب نکنند.

 

چراغی با بیان اینکه این بیان رهبری در سطح کلان برای کل کشور بیان شده، ادامه داد: لیکن برای استان، شهرستان و بخش پاتاوه هم باید این امور لحاظ شده و توجه به مشکلات و اولویت بندی های استان به ویژه بخش ما مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه های فنی و تخصصی می توان موضوعات و مشکلات راشناسایی و آنها را اولویت بندی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری فقط مختص وزرا در تهران نیست، تاکید کرد: هر وزارتخانه در تهران یک نماینده در استان و به تبع آن در شهرستان هم دارد، بنابراین مسئولان استان و شهرستان باید مسائل و مشکلات مردم را شناسایی و در جهت رفع آنها در حد توان تلاش کنند.

 

چراغی به مشکلات راه های ارتباطی اشاره و یادآور شد: در بعضی از قسمت ها ما به علت عدم وجود راه های ارتباطی مناسب، شاهد تصادف های مختلفی در این مسرها هستیم.

 

امام جمعه پاتاوه با گلایه از برخی مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شایسته نیست استانی که منبع آب های و چشمه ها فراوان است، با کمبود شدید آب و در حد بحران مواجه باشد.

 

وی با بیان اینکه علیرغم گوشزد فراوان به مسئولین ولی توجهی به این موضوع ندارند، اذعان داشت: مردم از دست بعضی از مسئولین ناراضی هستند، ولی به احترام بزرگان دین سکوت اختیار کرده اند.

 

چراغی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به مسائل مردم پاتاوه بی تفاوت نباشند، اضافه کرد: مسئولان باید به این موضوع توجه و مشکلات ابتدایی مردم را برطرف کنند.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از سخنان خود، با گلایه از مردم در مورد همکاری نکردن در زمینه جمع آوری بودجه برای زمین بیمارستان این شهر، گفت: بیمارستان سی سخت و پاتاوه هر دو در یک روز و زمان مصوب شدند، بیمارستان سی سخت آماده بهره برداری است، اما متاسفانهدر زمینه بیمارستان پاتاوه هنوز هیچ کاری انجام نگرفته است.

نظر شما