شناسهٔ خبر: 34903482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شورای امنیت ملی عراق تجهیز پدافند هوایی این کشور را بررسی کرد

فارس نوشت: نخست‌وزیر عراق در جلسه شورای امنیت ملی این کشور، بر حمایت دولت از تمامی نهادهای نظامی از جمله الحشد الشعبی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

شورای امنیت ملی عراق بعداز ظهر امروز (جمعه) برای بررسی حوادث اخیر در پایگاههای الحشد الشعبی تشکیل جلسه داد.

به نوشته صفحه توئیتر «عادل عبدالمهدی»، او در این جلسه گفت که دولت عراق مسئول دفاع از تمامی نهادهای نظامی از جمله الحشد الشعبی است.

به نوشته پایگاه خبری السومریه،  شورای امنیت ملی در این جلسه بر اجرای دستور عبدالمهدی برای لغو تمامی مجوزهای پرواز در آسمان عراق تأکید کرد. طبق دستور عبدالمهدی که پیش از این صادر شده بود، از این پس تمامی مجوزهای پرواز بر آسمان عراق باید با اجازه شخص وی صادر شود.

این شورا همچنین تصویب کرد که تمامی سلاح‌ها و مهمات به اماکن مطمئن در خارج از شهرها انتقال یابد. اعضای شورای امنیت ملی عراق همچنین راههای تجهیز و مسلح کردن پدافند هوایی عراق را متناسب با شرایط فعلی و پیش‌روی این کشور بررسی کردند.

در بیانیه صادره، آمده است تمامی نهادهای نظامی از جمله الحشد الشعبی نقش بالایی در مبارزه با تروریسم و آزادی خاک و شهرهای عراق از تروریست‌ها داشتند و این مسئولیت دولت است که از آنها دفاع کند.

پایگاه هوایی بَلَد عراق (واقع در استان صلاح الدین) سه‌شنبه گذشته دچار حریق شد و بر اثر این حریق چند انفجار قوی رخ داد. برخی از رسانه‌ها و مقامات عراقی، منشأ این حادثه را خارجی اعلام کردند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که برای روشن شدن علت این حادثه تحقیقات گسترده‌ای انجام خواهد داد. با این حال، سازمان الحشد الشعبی از زبان «ابو مهدی المهندس»، معاون رئیس این سازمان اعلام کرد که آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند و آمریکا پشت پرده انفجارهای انبارهای مهمات الحشد الشعبی قرار دارد.

در همین ارتباط، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق نیز گفته است که پهپادهای متعلق به رژیم صهیونیستی، پایگاه بلد را بمباران کرده بودند.

310 310

نظر شما