شناسهٔ خبر: 34899720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس مسایل منطقه:

انصارالله و مردم یمن امروز بزرگترین کابوس آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان هستند

زارعی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات و برخی دولت‌های دیگر بزرگ‌ترین کابوس‌شان را انصالله و مردم یمن هستند، گفت: بدون شک پیروزی با ملت مجاهد یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «سعدالله زارعی» امروز (جمعه اول شهریور) در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وضعیت کنونی یمن به ارائه توضیحاتی درباره شرایط نطقه و این کشور پرداخت و با بیان اینکه یمن پاره پرافتخار و گرانبهای پیکر اسلام  و جزیی از امت اسلامی است، گفت: هفته گذشته هیئتی از یمن به ریاست محمد عبدالسلام با رهبر انقلاب اسلامی دیداری داشتند و در این دیدار رهبر انقلاب درباره هوشمندی ایستادگی و ایمان و روحیه جهادی مردم یمن در مقابل تجاوز وحشیانه دولت‌های عربی و غربی نکاتی را داشتند.

 

کارشناس مسایل منطقه به برخی از مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت یمن تاکید داشتند اشاره کرد و در این باره گفت: در این دیدار رهبری فرمودند هر ملت مومنی که به خداوند ایمان داشته باشد پیروز می شود و بدون شک پیروزی با ملت مجاهد یمن است.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، شاید خیلی‌ها یمن را از زاویه گرفتاری و بیماری و فقر کنونی یا به عنوان فقیرترین مردم و کشور دنیا ببینند اما این ملت دارای ذخایر عظیم و نیروهای توانمند است که اگر حیله‌های استعماری و رژیم‌های فاسد نبود ملت یمن امروز در منطقه و حوزه عربی از پیشرفته‌های کشورهای منطقه می‌بود، گفت: رهبر انقلاب به این مساله اشاره کردند و گفتند مردم یمن در این پنج سال نشان دادند که آینده خوبی پیش رو دارند و به لطف خدا دولتی قوی تشکیل می دهند.

 

زارعی در ادامه مطالبی که از دیدار رهبر معظم انقلاب با هیئت یمنی بیان می کرد، گفت: رهبر انقلاب درباره توطئه عربستان و امارات برای تجزیه یمن، بیرون راندن متجاوزان از یمن و لزوم گفت‌وگوهای یمنی یمنی برای حل مسایل بر پایه به کار گیری مذاهب و قومیت‌ها در یمن نیز مطالبی را در این دیدار مورد تاکید قرار دادند.

 

کارشناس مسایل منطقه در ادامه سخنان خود در پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران درباره اقدامات و پیروزی هایی که انصارالله تاکنون به دست آورده مطالبی بیان کرد و گفت: انصارالله به عنوان یک کلمه طیبه که امروز توانسته با یک جنگ گسترده جهانی از شرافت و تمامیت ارضی و موجودیت یمن دفاع کند یک نام پر تلالو و غیر قابل انکار است.

 

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات و برخی دولت‌های دیگر بزرگ‌ترین کابوس‌شان را انصالله و مردم یمن هستند، افزود: به لطف خدا و با مجاهدت مردم امروز انصارلله بیش از گذشته فعال است.

 

زارعی در ادامه با اشاره به تاریخ تشکیل انصارالله و جریان مبارز یمن گفت: آمریکایی‌ها به بهانه ماجرای 11 سپتامبر وارد یمن شدند و مردم محروم یمن را بمباران می‌کردند و در عین حال آنها را به این‌که مادر تروریسم هستند متهم می کردند و این مساله جان مجاهدین یمنی را به جوش آورد و خیلی زود صف‌های منسجمی را در برابر آمریکا تشکیل دادند.

 

وی با بیان اینکه تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه کل منطقه اسلامی و عربی از دلایل دیگر تشکیل انصارالله بود، ادامه داد: علت سوم نیز عملکرد عربستان سعودی است که با تحمیل یک رژیم وابسته در طول سی سال بر مردم یمن امکان اختیار و انتخاب را از آنها سلب کرد و بعد  هم که مردم در مقابل صالح قیام کردند سعودی‌ها و سایرین یک عنصر وابسته دیگر را به زور بر این ملت تحمیل کردند.

 

کارشناس مسایل منطقه با تاکید بر اینکه یمنی ها یا باید ذلت را تحمل می کردند یا مسیر تازه‌ای را مبتنی بر عزت انتخاب می‌کردند، گفت: یمنی‌های فاخر راه مقاومت را انتخاب کردند و در این جا باید به نقش علامه سید بدرالدین طباطبایی و مویدی تاکید کنیم. منصور هادی و عربستان جز نابودی انصارالله هدف دیگری نداشتند و هادی دست آخر مجبور به استعفا شد و از اینجا بود که جنگ 53 ماه یمن شروع می‌شود.

 

زارعی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی انصارالله گفت: انصارلله در روزهای گذشته موشک برکان 3 را که 1300 کیلومتر برد دارد را تست کرد و برکان 2 و زلزال‌ها و پهپادهای پیشرفته صماد 1 و 2 و 3 را در اختیار دارند و اینها بخشی از توان نظامی انصارلله است که در حین این جنگ به دست آورده است./

نظر شما