شناسهٔ خبر: 34899091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاهش 45 درصدي کيف قاپي در تهران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس پایتخت از اجرای مرحله سوم طرح کاشف و کاهش 45 درصدی کیف قاپی در تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سردار "حسین رحیمی" در سومین مرحله از اجرای طرح کاشف ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار داشت : این مرحله از طرح کاشف با فعالیت پلیس آگاهی تهران و با حضور پایگاه‌ های این پلیس در سطح شهر پایتخت به مرحله اجرا درآمد.
وی افزود: در اجرای این طرح 188 نفر از سارقان سابقه دار در قالب 45 باند، شناسایی و دستگیر شدند که تا شب گذشته متهمان به 2 هزار و 400 فقره سرقت اعتراف کردند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اعضاء 6 نفره یک باند سرقت مسلحانه که با عنوان مامور قلابی از صرافی‌های خیابان فردوسی 13 هزار یورو  و 3 هزار دلار سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
وی از اجرای طرح صاعقه یک که به منظور برخورد با قاپ زنی انجام شد، خبر داد و گفت: مقرر شد در طول هر ماه 2 تا 3 بار این طرح را اجرایی کنیم.
رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: 371 نفر از سارقان و مظنون به سرقت در طرح صاعقه یک دستگیر که به یک هزار و 200  قاپ زنی اعتراف کردند‌؛ همچنین 123 تلفن همراه سرقتی، 5 دستگاه موتورسیکلت و 73 دستگاه موتور سیکلت که با آن سرقت انجام می‌شد در این طرح کشف شد.
وی با اشاره به کاهش 45 درصدی کیف قاپی در پایتخت طبق آمارهای به دست آمده، تاکید کرد: برخورد‌ با سارقان کیف‌قاپ با جدیت انجام خواهد شد‌.
سردار رحیمی با بیان اینکه بین 20 تا 30 درصد دستگیر شدگان مالخر هستند، افزود: جرم مالخر کمتر از سارق نیست، سعی کرده ایم تا 70 درصد اموال سرقتی به شهروندان بازگردانده‌ شود و مابقی آن نیز به فروش رسیده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به کاهش 4 درصدی وقوع سرقت خاطرنشان کرد : قرارگاه ویژه مشترک پلیس با دادستانی در تهران برای برخورد با سارقان تشکیل شده و در حال انجام فعالیت‌ هستیم.

نظر شما