شناسهٔ خبر: 34897848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیرو‌های مسلح:

خرید سامانه ایرانی «باور ۳۷۳» برای سایر کشورها جذاب است/ همه فناوری‌های مورد نیاز ساخت ناو و شناور سنگین، طراحی شده است

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیرو‌های مسلح با اشاره به مشخصات و قابلیت‌های فنی سامانه باور ۳۷۳ گفت: خرید این سامانه برای دیگر کشور‌ها جذاب است و منع بین‌المللی برای صادرات آن نداریم، اما مجموعه دفاعی و امنیتی کشور تعیین خواهد کرد که چه چیزی را صادر کنیم.

صاحب‌خبر -

خرید سامانه ایرانی باور ۳۷۳ برای سایر کشورها جذاب است/ همه فناوری‌های مورد نیاز ساخت ناو و شناور سنگین، طراحی شده استگروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ سردار محمد عزیزی دلشاد، در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در سامانه باور ۳۷۳، عدد ۳۷۳ ابجد یا محمد رسول الله است، گفت: نخستین بار در سامانه‌های پدافندی در سال‌های اخیر از رادار‌های آرای فازی استفاده می‌کنیم.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه پهپاد پیشرفته آمریکایی به وسیله سامانه باور ۳۷۳ ساقط شد، افزود: اهداف پنهان کار با رادار‌های این سامانه قابل کشف هستند و این سامانه می‌تواند علیه شش هدف درگیر شود و ۱۲ موشک را هدایت کند.

وی اضافه کرد: این سامانه پدافندی در تراز سامانه‌های کشور‌های ابرقدرت است.

طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار عزیزی با اشاره به مشخصات و قابلیت‌های فنی سامانه باور ۳۷۳ گفت: خرید این سامانه برای دیگر کشور‌ها جذاب است و منع بین‌المللی برای صادرات آن نداریم، اما مجموعه دفاعی و امنیتی کشور تعیین خواهد کرد که چه چیزی را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه دریکسال گذشته در حوزه‌های موشکی دستاورد‌های خوبی داشتیم، گفت: در حوزه‌های افزایش دقت، هوشمندی، افزایش قابلیت بقا در محیط‌های جنگ الکترونیک، افزایش اثربخشی سرجنگی‌ها و قدرت انفجار، دائم در حال رشد هستیم و آزمایش‌های آن طبق برنامه انجام می‌شود.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیرو‌های مسلح افزود: بهمن پارسال موشک راهبردی کروز برد بلند و هویزه رونمایی شد.

سردار عزیزی اضافه کرد: در چارچوب ممنوعیت‌هایی که فرمانده معظم کل قوا تعیین کرده اند فعالیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زیردریایی «فاتح» قابلیت پرتاب موشک کروز را از زیر آب دارد، گفت: با توجه به واقعیت‌های کشور باید امنیت را به صورت اقتصادی تامین کنیم.

سردار عزیزی افزود: بودجه دفاعی کشوری در منطقه ۹ برابر بودجه دفاعی ماست در حالی که یک سوم جمعیت کشورمان را دارد یعنی سرانه بودجه برای حفظ امنیت کشور، یک بیست و هفتم آن کشور است، اما سطح اقتدار و بازدارندگی که ایجاد کردیم بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: دفاع و امنیت را ارزان، جامع و موثر تولید و تامین می‌کنیم.

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیرو‌های مسلح در پایان گفت: همه فناوری‌های مورد نیاز ساخت ناو و شناور سنگین، طراحی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما