شناسهٔ خبر: 34896643 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روزی که «هادی» جاودانه شد

هادی ساعی ۱۱ سال قبل در چنین روزی و در جریان بازی‌های المپیک تابستانی با کسب نشان طلا نام خود را برای همیشه در دفتر افتخارات ورزش ایران به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، المپیک بیست و نهم رو به پایان بود و کاروان ورزشی ایران با تک نشان برنز مراد محمدی در جدول رده بندی خانه ۷۶ را به خود اختصاص داده بود اما سرگروه تیم ملی تکواندو کشورمان که با سختی فراوان موفق شده بود در یک وزن بالاتر جواز حضور در این بازیها را کسب کند، روز اول شهریورماه ۱۳۸۷ کاری کرد کارستان. هادی ساعی با رسیدن به نشان طلا هم جایگاه کاروان ورزشی ایران را ۳۰ پله ارتقا داد و هم خود جاودانه شد.

ساعی که در بازیهای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی مدال برنز و المپیک ۲۰۰۴ آتن به مدال طلا دست پیدا کرده بود، در سومین حضور خود در بازیهای المپیک رقبا را شکست داد و با شایستگی روز سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. 

وی در این مسابقات کار خود را برتری مقابل «بیستا دیپاک» از نپال آغاز کرد و سپس «پوگو» از چین را شکست داد و در نیمه نهایی هم برابر «راشد احمدوف»  از آذربایجان به پیروزی دست یافت. این ورزشکار ایران در مبارزه پایانی وزن ۸۰- کیلوگرم «مائورو سارمینتو» از ایتالیا را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.

راند اول این دیدار ۴ بریک به نفع نماینده بلند قامت ایتالیا خاتمه یافت. در راند دوم هادی ساعی ابتکار عمل را در دست گرفت و با کسب سه امتیاز نتیجه را ۴ بر۴ مساوی کرد. در راند سوم ساعی حرکات هجومی خود را تداوم بخشید و با گرفتن دو امتیاز دیگر جمع امتیازاتش را به عدد ۶ رساند تا در نهایت با نتیجه ۶ بر۴ برنده این دیدار شود.

در ورزش ایران هیچ ورزشکاری تاکنون موفق به کسب دو طلا و یک برنز از بازیهای المپیک نشده و ساعی به همین دلیل نام خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران برای همیشه در ورزش ایران ثبت کرده است. 

نظر شما