شناسهٔ خبر: 34896592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری؛

دستیابی قریب الوقوع ایران به سامانه ملی اس ۴۰۰

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستیابی قریب الوقوع جمهوری اسلامی ایران به سامانه ملی اس ۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری دیشب در چهاردهمین یادواره شهدای شهرک طالقانی قم با اشاره به رونمایی از سامانه پدافند ملی باور ۳۷۳ گفت: این سامانه پس از تعلل روسها در دادن سامانه اس ۳۰۰ توسط فرزندان این آب و خاک و بدون مهندسی معکوس طراحی و ساخته شد که به مراتب از اس ۳۰۰ روسی پیشرفته‌تر است.

وی از تقاضای روسها برای فروش اس ۴۰۰ به ایران پس از توانمندی ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی پرده برداشت و گفت: به روسها جواب منفی دادیم چرا که تا دستیابی کشور به s۴۰۰ داخلی فاصله‌ای نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری تصریح کرد: مشکل کشور ما مربوط به تحریم نیست بلکه به مدیریت مسئولان مرتبط است و نباید آن را به پای انقلاب گذاشت.

وی افزود: ساخت سامانه باور ۳۷۳ و سوم خرداد و موشک های بالستیک و امثال آنها مانند نانو و غنی سازی هسته ای ثمری انقلاب اسلامی است اما در حوزه‌های اقتصادی به دلیل وجود اختلاس و دزدی تحولی صورت نگرفته است با این حال انقلاب اسلامی همچنان رو به جلو حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه توان دفاعی ما امروز می تواند هواپیمای بسیار پیشرفته اف ۳۵ را سرنگون کند گفت: چرا این روحیه به خودروسازی سرایت نکرده و خودروسازها امروز دسته دسته به زندان می‌روند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم گفت: در این اوضاع و احوال اقتصادی که همه اجناس سر به فلک کشیده و کمر مردم با سوء مدیریت ها و کم‌کاری خرد شده است برگزاری همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری منفعتی برای قم ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این همایش‌ها و سمینارها که با جیب مردم برگزار می‌شود چیزی در نمی‌آید.

وی افزود: امروز اگر مردم در هر وعده تنها نصف نان سنگک بخورند ماهانه ۴۵ هزار تومان باید هزینه کنند که معادل یارانه آنهاست و این درحالیست که هزاران خانوار به جز یارانه درآمدی ندارند و یارانه برخی افراد هم قطع شده است.

حجت اسلام ومسلمین زالنوری وضعیت فرهنگی کشور را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: امروز برخی مسئولان به لاابالیگری فرهنگی اعتقاد دارند برخی بی‌تفاوت هستند و برخی به سختگیری در فرهنگ و اعتقاد دارند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به گفته ایشان ما با ولنگاری مخالفیم و به سختگیری اعتقادی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری افزود: در تربیت دینی اجباری وجود ندارد اما از بی تربیتی باید جلوگیری کنیم و دولتمردان وظیفه دارند این مسئولیت را انجام دهند.

وی گفت مگر می‌شود مسئولی بگوید ما مسئول بهشت و جهنم مردم نیستیم این چه حرفی است که شما می زنید.

حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری با بیان اینکه امروز سیلآب فاضلاب غرب به روی نسل جوان ما آمده گفت: در این شرایط آیا مسئولین نباید از جهنمی شدن مردم جلوگیری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نتیجه گیری از این بخش از مباحث خود گفت: مسئولان نقش باغبان را دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: امروز از فرهنگ برهنگی در کشور جلوگیری نمی‌شود اما از فعالیت ناهیان از منکر در خیابان ها جلوگیری می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تحول در دستگاه قضایی هم اشاره کرد و گفت: مدیریت جوان و تحول گرای قوه قضاییه بارقه امید در مردم ایجاد کرده چون رئیس جدید این قوه در برابر عملکرد این قوه گارد نگرفته و به دنبال ماست مالی کردن ضعفها نیست.

وی افزود: رئیس جدید قوه قضاییه تحول را از خود دستگاه قضایی شروع کرده به گونه ای که همه فکر می کنند این شتر در خانه آنها می خوابد.

حجت الاسلام والمسلمین ذالنوری افزود: امروز ما روحیه انقلابی لازم داریم و نباید بی عرضگی خود را گردن انقلاب و تحریم بیندازیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین موضوع شهید و شهادت را موضوعی غیر قابل مقایسه با محسوسات دانست و گفت: شهادت معامله با خداست که بهشت برای آن است و آن را تنها در زیر گلوله توپ و تانک می پردازند نه پشت میز.

حجت الاسلام و المسلمین ذالنوری تصریح کرد: نباید خودمان را به کمتر از بهشت بفروشیم.

وی افزود: ننگ بر کسانی که دل خانواده های شهدا را با بی قیدی می شکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدانید مسیر مقاومت ادامه دارد چرا که تنها شکل جنگ عوض شده و راه ما طولانی است و در این راه فرهنگ و تفکر بسیجی و مدیریت جهادی می تواند حلال مشکلات باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: با وجود مشکلات تحریم ها کمرنگ شده و وضعیت روبه بهبود است اما باید با وحد و پیروی از ولایت و به شرط ایستادگی از مشکلات عبور کنیم. 

 

نظر شما