شناسهٔ خبر: 34896518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گزارش سی ان ان از دردسر تازه عربستان برای ترامپ

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا با انتشار گزارشی از دردسر جدید عربستان سعودی برای ترامپ خبر داده است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری «سی ان ان» خاطرنشان کرده که شراکت میان عربستان سعودی و امارات جزو نزدیک‌ترین شراکت‌ها در منطقه غرب آسیا است که آغاز آن به چندین دهه قبل برمی‌گردد. همچنین گفته که عامل این همپیمانی مسائلی مانند خصومت مشترک در قبال ایران و حمایت از جریان‌های سنی در سراسر جهان اسلام بوده است.

از اینرو هنگامی که محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی عربستان سعودی چهار سال پیش یک ائتلاف نظامی برای حمله به حوثی‌ها (انصارالله) در یمن را آغاز کرد جای شگفتی نبود که امارات به آن بپیوندد. دو کشور، سردمدار اعمال تحریم علیه قطر بوده‌اند و سرسختانه از تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران هم حمایت کرده‌اند.

اما همزمان با بن بست جنگ یمن و بروز اختلاف‌هایی بر سر نحوه رفتار با ایران در خلیج فارس نشانه‌هایی از شکاف در «مهم‌ترین ائتلاف منطقه» آشکار شده است و این ممکن است به دردسری تازه برای دولت ترامپ تبدیل شود که همین حالا هم از تنش‌های میان عربستان - امارات با قطر ناخرسند است.

«سی ان ان» با ادعای این که هدف اصلی عملیات حمله به یمن، کُند کردن نفوذ ایران بوده که از طریق حوثی‌ها به این کشور گسترش یافته، خاطرنشان کرده. در عملیات طوفان قاطعیت، قاطعیت کمتر از هر چیز دیگر است. این جنگ، اکنون به یک باتلاق تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، امارات متحده عربی ظاهراً به این نتیجه رسیده که پیروزی در این جنگ پرهزینه ناممکن بوده و روند کاستن از نیروهای خود در یمن را از ماه جولای آغاز کرده است.

نظر شما