شناسهٔ خبر: 34895854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح:

سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در تراز سامانه های کشورهای ابرقدرت است

سردار عزیزی سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در تراز سامانه های کشورهای ابرقدرت است و گفت: خرید این سامانه برای دیگر کشورها جذاب است و منع بین المللی برای صادرات آن نداریم اما مجموعه دفاعی و امنیتی کشور تعیین می کند که چه چیزی را صادر کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار «محمد عزیزی دلشاد» شب گذشته (پنجشنبه 31 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به رونمایی از سامانه باور 373 درباره این سامانه به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه در سامانه باور 373، عدد 373 ابجد یا محمد رسول الله باور 373 است، گفت: نخستین بار در سامانه های پدافندی در سال های اخیر از رادارهای آرای فازی استفاده می کنیم.

 

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پهپاد پیشرفته آمریکایی به وسیله سامانه باور 373 ساقط شد، افزود: اهداف پنهان کار با رادارهای این سامانه قابل کشف هستند و این سامانه می تواند علیه شش هدف درگیر شود و 12 موشک را هدایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه پدافندی باور 373 در تراز سامانه های کشورهای ابرقدرت است به مشخصات و قابلیت های فنی سامانه باور 373 اشاره کرد و گفت: خرید این سامانه برای دیگر کشورها جذاب است و منع بین المللی برای صادرات آن نداریم اما مجموعه دفاعی و امنیتی کشور تعیین می کند که چه چیزی را صادر کنیم.

 

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه دفاعی و با بیان اینکه در یکسال گذشته در حوزه های موشکی دستاوردهای خوبی داشتیم، گفت: در حوزه های افزایش دقت، هوشمندی، افزایش قابلیت بقا در محیط های جنگ الکترونیک، افزایش اثربخشی سرجنگی ها و قدرت انفجار، دائم در حال رشد هستیم و آزمایش های آن طبق برنامه انجام می شود. بهمن سال گذشته موشک راهبردی کروز برد بلند و هویزه رونمایی شد.

 

سردار عزیزی با تاکید بر اینکه در چارچوب ممنوعیت هایی که فرمانده معظم کل قوا تعیین کرده اند فعالیت می کنیم درباره دیگر دستاوردهای دفاعی کشورمان گفت: زیردریایی «فاتح» قابلیت پرتاب موشک کروز را از زیر آب دارد و با توجه به واقعیت های کشور باید امنیت را به صورت اقتصادی تامین کنیم.

 

رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی نیروهای مسلح با بیان اینکه بودجه دفاعی کشوری در منطقه 9 برابر بودجه دفاعی ماست در حالی که یک سوم جمعیت کشورمان را دارد، گفت: این یعنی سرانه بودجه برای حفظ امنیت کشور، یک بیست و هفتم آن کشور است اما سطح اقتدار و بازدارندگی که ایجاد کردیم بسیار بیشتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه دفاع و امنیت را ارزان، جامع و موثر تولید و تامین می کنیم، گفت: همه فناوری های مورد نیاز ساخت ناو و شناور سنگین، طراحی شده است./

نظر شما