شناسهٔ خبر: 34894928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجراجویی در منطقه پرواز ممنوع

نویسنده وکارگردان فیلم منطقه پرواز ممنوع گفت: فیلم منطقه پرواز ممنوع برگرفته از رابطه شهید مرتضی عطایی و رابطه عجیب این شهید با پسرش است، تصمیم گرفتم فیلمی در ژانر نوجوانانه و ماجراجویانه بسازم.

صاحب‌خبر -

امیر داسارگر، نویسنده وکارگردان فیلم منطقه پرواز ممنوع در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: بزرگ‌ترین خواسته من این است که جشنواره فیلم کودک از نوجوان جدا شود چرا که بسیاری از مفاهیم برای سنین نوجوان مناسب است که اتفاقا برای کودکان جنبه منفی دارد.

او گفت:فکر ساخت این فیلم در سال ۹۵ در ذهن من کلید خورد البته پیش‌تر فیلم‌های کوتاه و یک فیلم نیمه بلند درباره مدافعان حرم و سوریه کار کردم، اما فیلم منطقه پرواز ممنوع اولین فیلم بلند من است.

نویسنده وکارگردان فیلم منطقه پرواز ممنوع در خصوص ایده اولیه این فیلم گفت: در زمانی که به تحقیق و پژوهش درخصوص مدافهان حرم مشغول بودم با آقای مرتضی عطایی معروف به ابوعلی آشنا شدم که متاسفانه به فاصله یک ماه بعد شهید شد، فیلم منطقه پرواز ممنوع برگرفته از این شهید و رابطه عجیب این شهید با پسرش است، انجا بود که تصمیم گرفتم فیلمی در ژانر نوجوانانه و ماجراجویانه بسازم.
امیر داسارگر در خصوص هدف اصلی این فیلم بیان کرد: این فیلم مختص سن یازده تا شانزده سال است و به دلیل دیالوگ‌ها و برخی صحنه‌ها اصلا متناسب با گروه سنی کودکان نیست، یکی از اهداف اصلی ساخت این فیلم گرایش نوجوان‌ها به سمت مسؤلیت پذیری و آمادگی قبول مسؤلیت سخت و بزرگ در زندگی و بخصوص شرایط فعلی جامعه است.

انتهای پیام/ی
 


فیلمی که نوجوانان را به مسئولیت پذیری سوق می‌دهد

نظر شما