شناسهٔ خبر: 34894772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سفیر یمن در تهران: روابط خارجی یمن دگرگون خواهد شد

ایرنا

سفیر یمن در تهران گفت: به زودی شاهد تغییراتی در روابط خارجی یمن و تعیین سفیران بیشتری خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در تهران گفت: به زودی شاهد تغییراتی در روابط خارجی یمن و تعیین سفیران بیشتری خواهیم بود.

الدیلمی روز پنجشنبه 31 مرداد 1398 در گفتگو با روزنامه "الثورة" افزود: در مرحله آینده دیپلماسی یمنی نتایج خود را نشان خواهد داد و تلاش های خستگی ناپذیر در این زمینه به بار خواهد نشست.

وی اضافه کرد: کشورهای مختلفی در سایه محاسبات و تحولات جدید، خواستار از سرگیری روابط با صنعا و به رسمیت شناختن دولت نجات ملی هستند.

الدیلمی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار یمن و حامی امنیت، استقلال، تمایمت ارضی و ثبات یمن بوده است و موضع اصولی این کشور در قبال تجاوز به یمن از ابتدا روشن بود.

وی بیان کرد: تصمیم تعیین سفیر یمن در ایران مقدمه روابط با دیگر کشورها است و تصمیم تبادل سفیران از سوی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یمن، تصمیمی شجاعانه است و طبیعی است که نگرانی متجاوزان و توطئه گران را به دنبال داشته باشد.

سفیر یمن در ایران گفت: مرحله آینده شاهد تاثیرات تعیین سفیران جدید ایران و یمن و تلاش برای اجرای توافقنامه های امضا شده در دهه های گذشته میان دو کشور خواهیم بود که به دلیل دخالت های آمریکا و عربستان و تکیه تصمیم گیران سیاسی بر خارج متوقف شده بود.

الدیلمی با بیان اینکه ۷۰ توافقنامه امضا شده میان دو کشور در زمینه های کشاورزی، پزشکی، آموزشی، اقتصادی و خدماتی آماده اجرا است، اضافه کرد: این توافقنامه ها براساس اولویت ها، شرایط و نیازها اجرا می شود.

شایان ذکر است رهبر جنبش انصار الله یمن روز شنبه ۲۶ مردادماه در سخنانی بر از سرگیری روابط رسمی و دیپلماتیک با ایران تاکید کرد.

«عبدالملک الحوثی» گفت: ائتلاف دشمن با همه امکاناتش می کوشد که روابط یمن را با محیط اطراف و ملت های عربی قطع کند. تنها کشوری که به صراحت و کاملا آشکار با یمن ابراز همبستگی کرد، کشور ایران است.

الحوثی تاکید کرد: به نفع ملت یمن است که توافقات امضا شده اش با ایران را اجرا کند. این توافقات قبل از انقلاب به ۷۰ توافق رسید.

وی خاطرنشان کرد: روابط ما با ایران بهتر از گذشته خواهد شد. زیرا این روابط مبتنی بر مسائل مشترک و در راس آن حمایت از آرمان فلسطین است. ایران در تعامل محترمانه با ما و در کمک به فلسطین و مقاومت یک الگو است.

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد: ما با ایران در مخالفت با هیمنه آمریکا و یاری آرمان فلسطین و دشمنی با اسرائیل هم عقیده و همراه هستیم. برخی طرف ها در منطقه به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل و تفرقه افکنی و ایجاد درگیری های طائفه ای هستند. همچنین برخی کشورها با حمایت از تروریست ها در پی نابودی کیان امت اسلامی از داخل بودند مانند اتفاقاتی که در سوریه و عراق و یمن رخ داده است.

الحوثی گفت: ما حاضریم با همه کشورهای منطقه بر اساس احترام متقابل رابطه داشته باشیم.

...........................
پایان پیام/ 101

برچسب‌ها:

نظر شما