شناسهٔ خبر: 34894610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موسوی در گفتگو با آنا: ایران با همه ابزارهای دیپلماتیک خود از حقوق ملت بحرین دفاع می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بر دفاع ایران از حقوق ملت مظلوم بحرین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل خبرگزاری آنا: راشد الراشد، رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین در گفتگو با خبرگزاری آنا گفته بود بحرین به مشکلی منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. حضور آمریکا و انگلیسی‌ها در منطقه مشکل اصلی است که دامنه آن را در بحران یمن نیز شاهدیم. 

وی افزود: بخشی از مشکلات آمریکا با ایران و حتی فشار اقتصادی علیه این کشور ریشه در موضوع بحرین دارد؛ تا جایی که من اطلاع دارم در هر جلسه میان اروپا و ایران، پرونده بحرین روی میز است، زیرا ما به امید ایران است که به مبارزات سیاسی خود تا تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. 

راشد تأکید کرد: ما با تهدیدات زیادی مواجهیم و درگیری ما به امور داخلی محدود نیست، چرا که عربستان، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس دخالت و همه تلاش می‌کنند بر روند سیاسی جزیره بحرین تأثیر بگذارند. 

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه بین الملل خبرگزاری آنا درباره موضع ایران به تحولات بحرین گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک خود و در چارچوب وظایفی که دارد از همه کشورهای آزادی خواه و مظلوم دفاع و از فرصت هایی که در اختیارش قرار دارد، بهره برداری می کند.

وی افزود: موضوع بحرین هم بدون اینکه ایران در امور داخلی اش دخالت داشته باشد، همواره از دغدغه های دولت و ملت ایران بوده است و امیدواریم اقداماتی که ما آغاز کردیم و بقیه کشورها نسبت به آن حساسیت نشان داده اند که ابعاد انسانی و حقوق بشری موضوع است، با استقبال دولت بحرین مواجه شود.

موسوی تأکید کرد که ایران امیدوار است حقوق ملت بحرین مدنظر حکومت این کشور قرار بگیرد.

انتهای پیام/4033/

نظر شما