شناسهٔ خبر: 34893976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سر لشکر باقری به مناسبت روز پزشک:

طبیبان همواره پرچمداران نوآوری و پیشرفت دانش هستند

سردار سرلشکر محمد باقری روز پنجشنبه در این پیام تصریح کرد: یکم شهریورماه زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی، ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریورماه زادروز دانشمند شهیر ایرانی زکریا رازی و روز داروساز نامیده شده است. این روزها و مناسبت‌ها بر جامعه فرزانه و خدوم پزشکی ایران اسلامی به ویژه بر طبیبان و داروسازان ارجمند و پرتلاش عرصه سلامت نیروهای مسلح مبارک باد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، در پیام رئیس ستادکل نیروهای مسلح عنوان شده است: در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی و در پیشینه علمی این بوم کهنسال و سرافراز، همواره طبیبان از پرچمداران نام‌آور نوآوری و پیشرفت دانش محسوب شده و علاوه بر آن با امتزاج طب حکمت و اخلاق، ستارگان پرفروغ خدمتگذاری بی‌منت و عالمانه در رفع آلام ابناء بشر و جامعه بوده‌اند. این انتخاب آگاهانه و مشی اخلاقی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه آرامش، تاب‌آوری و زیست متعالی مردمان این سرزمین در امتداد همه عصرها بوده است.

سرلشکر باقری در این پیام، ایام پرفضیلت عید سعید غدیرخم، موهبت بی‌نظیر توحیدی در معرفی امیرعدالت و عرفان حضرت امام علی (ع) به راهبری و هدایت مسلمانان، هنگامه اکمال دین و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تبریک گفت و از خدمات بی‌شائبه و تلاش‌های ارزنده پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان خدوم نیروهای مسلح به خانواده‌های معزز آنان و به ویژه نقش‌آفرینی جهادی خانواده بهداشت و درمان نظامی در عرصه خدمات مردم یاری و کمک به حادثه دیدگان سیل، در فروردین ماه امسال صمیمانه قدردانی کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این پیام توجه مدیران و کارکنان خدوم و ارجمند عرصه بهداشت و درمان نیروهای مسلح را به نکاتی جلب کرد؛ از جمله اینکه، حضور مخلصانه تیم‌های اضطراری پزشکی در سال‌های حماسه دفاع مقدس و خدمات گسترده آن و بیمارستان‌های صحرایی و پست‌های اورژانس، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است این پیشینه نورانی به غایت ارزشمند و الهام‌بخش است. شایسته است سپیدپوشان متعهد عرصه سلامت، این افتخار بزرگ را پاس بدارند و اداره بهداشت، امداد و درمان ستادکل و سازمان‌های نیروهای مسلح، بازخوانی این نقش و خدمات ارزنده و همچنین معرفی و انتقال مواریث و تجارب گرانسنگ علمی و تخصصی را به نسل جوان پزشکان و پرستاران نیروهای مسلح مورد اهتمام قرار دهند.

سرلشکر باقری در این پیام به نکات دیگری اشاره کرد و یادآور شد: انتظار است ارتقاء ظرفیت‌های علمی و تخصصی و آمادگی مراکز درمانی در پاسخگویی به نیازهای ماموریتی و عملیاتی نیروهای مسلح مورد اهتمام مستمر مسئولین حوزه سیاستگذاری، راهبری، مدیران و کارکنان پرتلاش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح قرار داشته باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: معرفی الگوی برتر مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطابق با آخرین استانداردهای علمی و تخصصی، رسالت جدی نظام سلامت نیروهای مسلح محسوب می‌شود. برخورد مشفقانه و طبیبانه با بیماران، تکریم و تامین رضایتمندی آنها و رعایت انطباق فعالیت‌های پزشکی و پیراپزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و التزام به بایسته‌های اقتصاد مقاومتی در اداره مراکز درمانی از پیامدهای این رویکرد جهادی خواهد بود

 

نظر شما