شناسهٔ خبر: 34893673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شش نکته علی علیزاده درباره یکی از بی‌شرمانه‌ترین مصاحبه‌هایBBC +تصاویر

علی علیزاده کارشناش مسائل سیاسی، با انتشار رشته توئیتی در صفحه خود، به بیان نکاتی درباره یکی از بی‌شرمانه‌ترین مصاحبه‌های BBC پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عیلزاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، به بیان ۶نکته درباره یکی از بی‌شرمانه‌ترین مصاحبه‌های شبکهBBC فارسی پرداخت. علیزاده نوشت: "شش نکته درباره یکی از بی‌شرمانه‌ترین مصاحبه‌هایBBC مدعی بیطرفی.

۱- در سالگرد کودتای انگلیس و آمریکا علیه دولت ملی مصدق که مساله‌ای حساس است، BBC از یکی از نزدیکان شاه که جهت سیاسی واضح دارد به عنوان مهمان ویژه دعوت می‌کند. بدون حضور مهمان دوم با نگاهی متفاوتی که بحث را متعادل کند.

۲- مهمانی که BBC برخلاف معیارهای بی‌طرفی دعوت کرده حتی یک تاریخ‌دان یا محقق نزدیک شاه نیست. شهریار آهی است فقط یک دلال و یک تاجر است که سخنش یک اپسیلون ارزش علمی ندارد. مهم‌ترین منبعی که شهریار آهی برای قضاوتش بیان می‌کند، تجربه خودش به عنوان یک بچه ۷ساله‌ و احساس شادی پرستارش است!
۳-آهی می‌گوید آمریکا فقط ۱۰۰ هزار دلار در ۲۸مرداد خرج کرده و نتیجه می‌گیرد این پول و بنابراین نقش آمریکا ناچیز بوده، پس مردم عادی مصدق را سرنگون کرده‌اند. این رسما یک دروغ بزرگ است. تحقیقات تاریخی اثبات کرده آمریکا بیش از ۵میلیون دلار که پول فراوانی بوده خرج کرده.

۴-‌آیا رعنا رحیم پور مجریBBC یا تهیه کننده ۶۰ دقیقه حتی یک کتاب درباره کودتا خوانده‌اند؟ چرا رحیم پور و BBC دروغ واضح شهریار آهی و عدد ساختگی ۶۰ میلیون دلار هزینه‌ CIA در کودتا را به چالش نکشیدند؟ BBC براساس گایدلاین موظف است درباره پخش این دروغ و توهین به مردم ایران رسما عذرخواهی کند.

۵- ۶دقیقه مصاحبه درباره کودتای ۲۸مرداد حول این سوال چرخید که آیا آمریکا نقشی در کودتا داشته یا نه. تا نقشی که دولت آمریکا خودش رسما به آن اعتراف و ۲۱سال پیش از آن عذرخواهی کرد، کمرنگ و تلطیف شود. اما پروپاگاندای واقعی BBC این بود که حتی یک کلمه از نقش واضح انگلیس در کودتا گفته نشد.
۶- اینکه رسانه رسمی انگلیس جرات می‌کند نقش انگلیس در کودتا را سانسور و نقش آمریکا را کمرنگ کند به این علت است که ما انتقام کودتا را با ۱۳آبان فقط از آمریکا گرفتیم. انگلیس باید عذرخواهی کند یا هزینه‌ کودتا را بپردازد. و ما مردم باید نفرتمان از تحریف تاریخ توسط BBC را فریاد بزنیم."
 

علی علیزاده

 

علی علیزاده

 

علی علیزاده

انتهای پیام/

نظر شما