شناسهٔ خبر: 34893170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روایت شیخ عکرمه صبری از روز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی / آماده باش مردم فلسطین برای راهپیمایی لبیک یا اقصی

با وجود آنکه 50 سال از به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی می گذرد اما هنوز شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی دلو آبی رنگی گه با آن تلاش می کرد آتش را خاموش کند به یادگار نگاه داشته است.

صاحب‌خبر -

با وجود آنکه 50 سال از به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی می گذرد اما هنوز شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی دلو آبی رنگی گه با آن تلاش می کرد آتش را خاموش کند به یادگار نگاه داشته است.

به گزارش خبرگزاری قدس ( قدسنا) بنقل از فلسطین الیوم ،مفتی الاقصی که در آن زمان 21 سال داشت می گوید : از آن روز تا کنون دلو (سطل ) خود را نگه داشته ام چراکه رائحه الاقصی و بوی دود آتشی را می دهد که اسرائیلی ها شعله ور کردند.

وی ادامه داد مردم شهر قدس در زمان آتش کشیده شدن مسجد الاقصی با اشک های خود و با خاک و الله اکبر گفتن اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

شیخ عکرمه صبری افزود : شعله هایی که 50 سال مسجد الاقصی را در آتش سوزاند ، هنوز هم به شیوه های دیگر نیز وجود دارد. تخریب خانه های مردم در قدس و مهاجرت اجباری آنان ، یهودی سازی قدس از جنایت های جدید اسرائیل است.

 

این در حالی است که مردم فلسطین خود را برای مشارکت در تظاهراتی گسترده به نام لبیک یا اقصی آماده می کنند.

 

 

از سویی دیگر ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین دربیانیه مهمی خواستار مشارکت گسترده گروههای فلسطینی در روز جمعه با عنوان لبیک یا اقصی "شد.

 این جنبش در بیانیه ای که دیروز چهارشنبه صادر شد با تاکید بر ادامه تمامی راهها برای یاری رساندن به مسجد الاقصی خواستار مشارکت گسترده گروههای فلسطینی  همزمان با پنچاهمین سالگرد به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی شد.

 

 از 21 آگوست 1969 که مسجد الاقصی به آتش کشیده شد همچنان حفاری ها ، تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و حمله شهرک نشینان و ساخت مستعمره های یهودی نشین در اطراف این مسجد ادامه دارد.

 احمد المدلل سخنگوی جنبش حماس با هشدار به توطئه های اسرائیل گفت : اسرائیل تلاش می کند تا جایگاه مسجدالاقصی را در بین مسلمانان و فلسطینی ها تغییر دهد. وی ادامه داد اساس درگیری امروز مسجد الاقصی و قدس است و تا زمانی که قدس و مسجدالاقصی در قبضه اشغالگران است بی تردید ما آرام نخواهیم نشست.

از سویی دیگر عبداللطیف قانوع نیز از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت که اشغالگران و شهرک نشینان تلاش می کننند تا جوهره و قبله نمای ما را از مسجد الاقصی تغییر دهند اما باید بدانند مسجد الاقصی وقدس خط قرمز ماست.

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز با اشاره به اینکه اقدامات اسرائیل علیه مسجد الاقصی از سال 1948 تا کنون همچنان ادامه دارد گفت : سالگرد به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی با بهانه های واهی و دروغین هیکل سلیمان از 50 سال پیش تا کنون ادامه دارد و امروز در حفاری ها ی این مسجد جلوه گر شده است.

وی ادامه داد : اسرائیل تلاش می کند تا واقعیت جدیدی را به ملت فلسطین تحمیل کند که در ایجاد دولت بزرگ یهودی خلاصه می شود.

تمام/م.ع

نظر شما