شناسهٔ خبر: 34892832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیته ملی المپیک:

نسل جدید در حال رویش ایران، آینده ورزش قهرمانی را رقم می‌زنند

رشت - ایرنا - رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نسل جدیدی در ورزش قهرمانی ایران اسلامی در حال رویش است که آینده ورزش قهرمانی کشورمان را رقم خواهند زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سید رضا صالحی‌امیری غروب پنجشنبه در اختتامیه سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت و اولین کنگره ملی مدیریت راهبردی در ورزش در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: ورزش ایران به سرعت به سمت قله‌های توسعه در حال حرکت است و ورزشکاران ایرانی، سکوهای جهانی را یکی پس از دیگری تصاحب خواهند کرد .

وی با بیان اینکه نظام تصمیم‌گیری در ورزش قهرمانی ایران مبتنی بر نظام تصمیم سازی است افزود: راه نجات کشور برای رسیدن به قله‌های توسعه این است باور کنیم که مسیر تصمیم‌گیری باید از مجرای تصمیم سازی حرکت کند.

صالحی‌امیری با اشاره به ضرورت دوری ورزش از هرگونه حاشیه تصریح کرد: ورزش امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام ، وفاق و پرهیز از حاشیه نیاز دارد و برای توسعه و تعالی همه جانبه ورزش باید از بروز حاشیه ها پرهیز کنیم .

وی با اشاره به اینکه کسب کرسی‌های بین المللی می تواند فرصت های زیادی را در اختیار ورزش ایران قرار دهد، تاکید کرد: از تمام ظرفیت های ورزش کشور برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کسب سکوهای افتخار توسط ورزشکاران ایران اسلامی استفاده می شود و همه منابع ، امکانات و ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دادیم تا ورزشکاران ایران اسلامی د در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدرخشند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزشکاران گیلانی سهم بسزایی در این المپیک خواهند داشت خاطر نشان کرد: در عرصه ورزش قهرمانی در آسیا جزء مدعیان هستیم و آینده ورزش قهرمانی ایران از آن نسل جدید در حال رویش است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد انزلی با توسعه زیرساخت های خود می تواند میزبان رقابت های بین المللی باشد و در تلاشیم این منطقه را به عنوان مرکز برگزاری مسابقات بین المللی معرفی کنیم .

صالحی‌امیری با بیان اینکه ۲۰۹ رویکرد در کمیته ملی المپیک و ورزش قهرمانی ایران برای رسیدن به قله‌های توسعه در دستور کار قرار دارد گفت: نمی‌توان بدون داشتن یک برنامه استراتژیک اهداف بلند را تحقق بخشید و کمیته ملی المپیک در قالب ۱۷ کمیسیون تخصصی از۱۷۰ نفر از نخبگان کشور دعوت به همکاری کرده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری این کنگره خاطر نشان کرد:در این کنگره علمی با فراخوان علمی از سراسر کشور بیش از ۴۲۰ مقاله جمع آوری شد و ارزیابی من این است که گیلان می تواند در سال آینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند.

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه تصریح کرد: با چاپ مجموع مقالات، دستاوردهایی برای توسعه و تعالی ورزش ایران ایجاد می شود تا بتوانیم از این ظرفیت در مسیر حرکت ورزش ایران به سمت قله‌های توسعه بهره بگیریم.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

نظر شما