شناسهٔ خبر: 34892807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دادگستری اردبیل:

۱۷۹ زندانی جرائم غیر عمد در اردبیل آزاد شدند

اردبیل - معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل گفت: در سال جاری ۱۷۹ زندانی جرائم غیرعمد که دارای محکومیت‌های مالی بودند، آزادسازی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی عصر پنجشنبه در جشن گلریزان اردبیل عنوان کرد: با برگزاری جشن‌های گلریزان، مشارکت مناسب مردم و اختصاص ۱۸ میلیارد تومان، ۱۷۹ نفر از محکومان مالی و زندانیان جرائم غیرعمد آزادسازی شدند.


به گفته وی طی امروز با برگزاری جشن گلریزان با همت ستاد دیه و نیکوکاران ۳۹ زندانی جرائم غیرعمد آزاد گشته و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل با قدردانی از خیرانی که برای آزادسازی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد در تلاش هستند، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شده در سطح کلان، پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی در تمامی سنین بوده و در این خصوص باید از ظرفیت جشن‌های گلریزان به شکل مطلوبی استفاده شود.


خدادادی با ابراز امیدواری برای نهادینه سازی فرهنگ آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و محکوم مالی، افزود: ترویج چنین فرهنگی  به مشارکت اصحاب فکر و اندیشه و رسانه‌ها نیاز خواهد داشت.


وی از فراهم شدن آزادسازی ۱۶ زندانی جرائم غیرعمد دیگر در اردبیل خبر داد و یادآور شد:  استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه آزادسازی زندانیان شناخته می‌شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل به شرح آماری از آزادی زندانیان در سال ۹۷ نیز پرداخت و افزود: طی سال گذشته با تامین ۸۰ میلیارد تومان ۴۲۶ زندانی محکوم مالی آزاد شد.
 

نظر شما