شناسهٔ خبر: 34892089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نرخ تورم در قم پایین‌تر از میانگین کشور است

محمود نوربخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ همچنین نرخ تورم سالانه مناطق شهری استان قم در پایان سال ۹۷ نیز معادل ۲۲.۳ درصد بوده است که ازلحاظ

صاحب‌خبر -

محمود نوربخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ همچنین نرخ تورم سالانه مناطق شهری استان قم در پایان سال ۹۷ نیز معادل ۲۲.۳ درصد بوده است که ازلحاظ پایین بودن این نرخ،‌ استان قم در جایگاه بیست و نهم بین سایر استان‌های کشور قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح موقعیت استان قم گفت:‌ این استان با داشتن هفت‌دهم درصد مساحت کشور،‌ کوچک‌ترین استان ایران به لحاظ مساحت است.

وی ادامه داد:‌ برآورد جمعیت استان در سال ۹۸،‌ حدود یک‌میلیون و ۳۷۳ هزار تن است که معادل یک و ۶۵ درصد جمعیت کل کشور بوده و این استان ازنظر جمعیتی در جایگاه بیستم در بین استان‌های کشور  قرار دارد.

نوربخش گفت:‌ نرخ بیکاری استان قم در پایان سال گذشته،‌۱۰ و هشت‌دهم درصد بوده است که نسبت به سال قبل از آن تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.

وی افزود:‌ درآمد عمومی استان در پایان سال ۹۷ حدود ۶ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برای استان قم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی اختصاص در نظر گرفته شد که حدود نیمی از آن تخصیص یافت،‌ همچنین ۲هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز از محل تملک دارایی برای استان به‌عنوان اعتبار سرمایه‌ای در کنار سایر فرصت‌های قانونی جذب اعتبارات ملی و استانی که جذب حداکثری آن موردتوجه است، لحاظ شد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به تمهیدات دولت برای مشارکت بخش خصوصی در فرآیندهای توسعه‌ای گفت:‌ بر همین اساس ۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از محل مشارکت عمومی و خصوصی برای استان در نظر گرفته شد.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از نگاه برنامه محوری ۳۶ طرح به‌عنوان طرح‌های شاخص موردتوجه قرار گرفت که ۲۰ مورد آن به‌عنوان طرح‌های ملی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد:‌ در تخصیص اعتبارات ملاک‌های بسیاری موردتوجه قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سطح منفعت طرح‌ها در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم است.

وی ادامه داد: تمام تلاش مسئولان اقتصادی استان این است که طرح‌های نیمه‌تمام را به مرحله بهره‌برداری برسانند.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است.

طرح عمرانی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی بااعتبار بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام

نظر شما