شناسهٔ خبر: 34891664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کی بریم مشهد؟ اقلیم چهار فصل مشهد را بشناسید

همیشه زائران مشهدالرضا در مقابله با هوای این شهر، سردرگم می‌شوند شاید به این علت باشد که اقلیم مشهد به چهار فصل معروف است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ،در این قسمت از کی بریم مشهد؟ تا چند قسمت آینده، با معرفی اقلیم این شهر در فصل‌های مختلف سال با شما همراه هستیم.
 
کی بریم مشهد؟  اقلیم چهار فصل مشهد را بشناسید
 تعطیلات نوروز مشهد از آن زمان‌هایی است که هوای آن برای زائران مثل رو به رو شدن با یک معمای پیچیده است. اگر می‌خواهید جواب این معما را از زبان یک متخصص علم هواشناسی بخوانید با ما همراه باشید. علی الهی (دانشجوی دکترای هواشناسی و کارشناس مطالعات و تحقیقات هواشناسی خراسان رضوی) می‌گوید: اقلیم مشهد در تعطیلات نوروز، به گونه‌ای است که وقتی مسافری قصد سفر به مشهد دارد، باید پیش بینی همه شرایط را داشته باشد. همچنین با توجه به بارش‌های رگباری در این فصل، احتمال وقوع روان آب، به ویژه در نواحی کوهستانی وجود دارد.

او ادامه می‌دهد: مسافران در ایام نوروز با توجه به اقلیم سرد و خشک این شهر، باید انتظار شب‌های سرد در فصل بهار را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی تصریح می‌کند: در دوهفته تعطیلات نوروزی مشهد، تغییرات دمایی شدید نیز در وضعیت هوای شهر رخ می‌دهد. احتمال بروز موجی از هوا و بعدازظهر‌های گرم نیز در نوروز وجود دارد.

اگر در قسمت بعدی بسته گردشگری با ما همراه باشید، برای شما از اقلیم مشهد در نیمه دوم فروردین می‌نویسم، چون می‌دانم، عده‌ای از شما سفر‌های خود به مشهد را به این زمان موکول می‌کنید تا این شهر، حال و هوای شلوغ نوروز را نداشته باشد.


گزارشگر: مریم مزروعی

نظر شما