شناسهٔ خبر: 34890064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

طلاب با انتقال اندوخته های علمی سلامت جامعه را تامین کنند

حجت الاسلام سینایی با بیان اینکه توقف علمی برای طلبه معنا ندارد، گفت: طلاب با انتقال اندوخته های علمی خودشان سلامت جامعه را تامین کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه فراغت از درس برای طلبه معنا ندارد، گفت: در گذشته بزرگان حوزه علمیه مانند امام راحل و مرحوم آیت الله طباطبایی و امروز آیت الله جوادی آملی با آغاز تعطیلات تابستانی به مناطق خنک و سردسیر می‌رفتند و همانجا مباحث علمی و سیر مطالعاتی خود را ادامه می دادند.

وی افزود: طلاب در اوقات فراغت با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم آن دسته از مباحث علمی را که نمی توانند در طول سال تحصیلی مطالعه کنند در ایام تعطیلات باید مورد بحث و بررسی قرار دهند و آن ها را مطالعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با تاکید بر اینکه توقف در عرصه علم آموزی برای طلبه معنا ندارد، ابراز کرد: طلبه چیزی به اسم فراغت از درس و علم ندارد و در هر مکان و زمانی که باشد به این معنا نیست که او از درس دست کشیده است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به سیره علما و بزرگان دین، اظهار داشت: علما و بزرگان دین در ایام تعطیلات ملی و مذهبی هرگز از علم آموزی غفلت نمی کردند و ساعاتی از روز را برای مطالعات علمی خودشان اختصاص می دادند.

وی ایام نوروز و تعطیلات تابستانی را بهترین فرصت برای حضور طلاب در اجتماع بیان کرد و گفت: تعطیلات تابستانی و نوروزی بهترین فرصت برای طلاب است تا آن دسته از مباحث فقهی و اخلاقی را که در حوزه فرا گرفته اند به جامعه انتقال داده و آن علوم را در اختیار مردم قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی اضافه کرد: برای مثال طلبه ای که مکاسب را به خوبی فرا گرفته می تواند آن علوم را با بازاریان در میان بگذارد و آنان را با تجارت و کسب حلال آشنا کند و یا با جوانان و نوجوانان درباره احترام به والدین صحبت داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) تعطیلات تابستانی را بهترین فرصت برای تبلیغ دین بیان کرد و گفت: در این ایام می طلبد طلاب به شهرهای خودشان بروند و یا به روستاها هجرت کنند و در کنار رشد علمی به تبلیغ دین و معارف الهی بپردازند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
<div id="video-display-embed-code_124293" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/617586/124293?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما