شناسهٔ خبر: 34888845 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تایلند به پیروزی رسید؛

بانوان ایران برای پنجمی آماده می‌شوند

مصاف تیم‌های بانوان ایران و تایلند در چارچوب رقابت‌های آسیایی کره جنوبی با حساب سه بر صفر به سود تیم تایلند به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزا روابط عمومی فدراسیون والیبال، مصاف تیم‌های بانوان ایران و تایلند در چارچوب رقابت‌های آسیایی کره جنوبی با حساب سه بر صفر به سود تیم تایلند به پایان رسید.

مشروح گزارش این دیدار به شرح زیر است:

تیم ایران در ست اول کار را خوب شروع کرد اما تیم تایلند در سرویس‌ها موفق عمل کرد و بازیکنان ایران را در دریافت دچار مشکل کرد.  مائده برهانی در امتیاز پنجم با یک اسپک خوب ایران را به حریف نزدیک کرد. بعد از این که تایلند هشت به شش از ایران پیش افتاد، دو تیم برای استراحت فنی، زمین را ترک کردند. بعد از استراحت فنی تیم تایلند باز هم امتیاز سرویس را کسب کرد و در ادامه خطای تور تیم تایلند ایران را به امتیاز هفت رساند. هرچند مهسا کدخدا توانست با یک جای خالی ایران را به امتیاز هشت برساند و اختلاف را به یک رساند اما شبنم علی‌خانی نتوانست سرویس خوبی بزند تا تایلند به امتیاز ده برسد.

در ادامه این ست و بعد از این که تایلند فاصله‌اش را بیش‌تر کرد، مونا دریس محمودی با دفاع فوق‌العاده حساب کار را سیزده به ده کرد. سپس دفاع خوب پوران زارع امتیاز ۱۱ را برای ایران به همراه داشت تا بازی ۱۵ به یازده به سود تایلند باشد. با رسیدن تیم تایلند به امتیاز شانزده که روی سرویس‌ها و دفاع خیلی خوب عمل کرده بود، بازی به تایم استراحت فنی دوم رفت. در اواسط بازی ندا چملانیان به جای مائده برهانی و نگین شیرتری به جای شبنم علی‌خانی وارد زمین شد.

بعد از تایم استراحت، تایلندی‌ها اقدام به زدن سرویس کردند که این توپ راهی اوت شد و مربی تایلند معتقد بود توپ به بازیکنان ایران برخورد کرده و تقاضای بررسی صحنه از سوی داوران را ارائه داد که مشخص شد توپ به بازیکن ایران برخورد نکرده و این امتیاز به حساب ایران واریز شد. در ادامه تایلندی‌ها خیلی با برنامه در دفاع و حمله ظاهر شدند و حملات ایران را به خوبی خنثی کردند و حساب کار را ۲۲ به ۱۴ کردند. در ادامه تلاش بازیکنان ایران برای کم کردن فاصله چاره ساز نبود تا ست اول با حساب ۲۵ به ۱۶ به سود تایلند تمام شود.

ست دوم را ایران خیلی خوب شروع کرد و بعد از این که بازی یک بر یک دنبال می‌شد، مهسا کدخدا امتیاز سرویس خوبی برای ایران گرفت ولی بلافاصله سرویس او به تور خورد تا بازی دو بر دو شود.در ادامه ایران بازهم از حریفش پیش افتاد و پوران زارع توانست ایران را چهار بر دو پیش بیاندازد. سرویس عالی مائده برهانی ایران را کماکان پیشتاز نگه داشت و ایران شش به دو از حریفش پیش افتاد. با این‌حال در ادامه تایلند با درخواست یک وقت استراحت به موقع، امتیازات عقب افتاده را جبران کرد تا بازی شش بر شش مساوی شود.

در ادامه تیم ایران بازهم در حملات موفق نبود و دفاع خوب تایلندی‌ها باعث شد تا بازی هشت بر شش شود و دو تیم برای وقت استراحت اول زمین را ترک کنند. بعد از استراحت دو تیم، تیم تایلند امتیاز سرویس را از دست داد ولی ناهماهنگی در دفاع باعث شد تا بازی ده به هفت شود و بعد از این امتیاز، کادرفنی ایران درخواست وقت استراحت کرد.

بعد از این استراحت تیم تایلند روی یک جای خالی به امتیاز یازده رسید و سپس شبنم علی‌خانی جایش را به نگین شیرتری داد و ندا چملانیان به جای مائده برهانی وارد زمین شد. در ادامه خطای چملانیان باعث شد بازی ۱۳ به هشت شود و دوباره جواد مهرگان یک استراحت فنی برای ایران درخواست کرد. بعد از این وقت استراحت تیم تایلند اختلافش را کماکان حفظ کرد و بازی با حساب ۱۶ به ۹ وارد وقت استراحت دوم شد. با پایان این وقت اضافه شبنم علی‌خانی به جای نگین شیرتری و مائده برهانی هم به جای ندا چملانیان وارد زمین شدند.

حملات ایران در ادامه دنبال شد ولی دفاع خوب تایلندی‌ها مانع بزرگی برای ایران بود. در این میان یک رالی دیدنی میان دو تیم ایجاد شد که اسپک دیدنی مهسا کدخدا ایران را به امتیاز ده رساند تا اختلاف شش امتیاز شود. در ادامه و زمانی که بازی ۱۷ به یازده بود، دفاع خوب مائده برهانی، بازی را ۱۷ به ۱۲ کرد. در ادامه این ست، شبنم علی‌خانی با یک دفاع خوب ایران را به امتیاز ۱۴ رساند. سپس مونا آشفته با یک سرویس ایران را به ۱۵ رساند و مربی تایلند مجبور شد تا درخواست یک وقت اضافه کند. آشفته بعد از وقت استراحت دوباره برای ایران امتیاز گرفت و ایران را ابتدا به عدد ۱۶ و سپس ۱۷ رساند. این بازیکن ایران را با یک جای خالی به عدد ۱۸ رساند تا اختلاف یک امتیاز شود.

در ادامه تایلندی‌ها به امتیاز رسیدند تا بازی ۲۱ به ۱۸ دنبال شود. حملات خوب تایلند آن‌ها را به عدد ۲۲ رساند. در این میان دفاع خوب ایران باعث شد بازی ۲۱ به ۱۹ شود. درگزانی با از دست دادن سرویس، تایلند را به امتیاز ۲۳ رساند. در ادامه محمودی یک امتیاز برای ایران گرفت ولی در ادامه حملات خوب تایلند، این تیم را به امتیاز ۲۵ رساند تا بازی با حساب ۲۵ به ۲۱ به سود تایلند تمام شود.بانوان ایران در این ست خوب کار کردند و اگر بدشانسی نمی‌آوردند، می‌توانستند پیروز بازی شوند.

در این ست دیدیم که هر تیمی در سرویس‌ها بهتر عمل کرد، در گرفتن نتیجه موفق‌تر بود. کیفیت خوب تیم تایلند و اسپک‌های خوب این تیم نقطه قوت تایلند بود و تیم ایران در زدن اسپک‌ها موفق نبودند. در ست سوم ایران ندا چملانیان امتیاز اول را برای ایران کسب کرد. در ادامه عملکرد خوب تایلندی‌ها بازی را به سود آن‌ها کرد و این تیم با حساب سه بر یک از ایران پیش افتاد. در ادامه تیم تایلند موفق‌تر بود و بازی هشت بر چهار شد تا بازی به وقت استراحت کشیده شود.

بعد از این که بازی بازی ۱۰ بر ۵ به سود تایلند شد، اسپک خوب مونا آشفته امتیاز شش را برای ایران به همراه داشت اما سرویس این بازیکن با حمله تایلند همراه شد ولی دفاع عالی ایران امتیاز هفت را برای این تیم به ارمغان آورد. با این حال تیم تایلند در ادامه بازی بار دیگر با گرفتن وقت استراحت فنی زمانی که بازی ۱۳ به ۱۱ بود، دوباره به بازی برگشت و ۱۶ به ۱۱ از ایران پیش افتاد تا بازی به وقت استراحت دوم برود.

بعد از این استراحت تیم تایلند به امتیاز ۱۷ رسید و امتیاز خوب تهمینه درگذنی نتوانست فاصله را روی عدد پنج نگه دارد و تیم تایلند با دفاع خوب مانع از امتیازگیری ایران شد. در این میان ناهماهنگی بازیکنان ایران هم باعث شد تا تایلند ۲۲ بر ۱۲ پیش بیافتد. در نهایت تلاش تیم ایران برای جبران این اختلاف بالا بی نتیجه بود تا تایلند این ست را هم با حساب ۲۵ به ۱۳ به سود خود کند و ایران سه بر صفر مغلوب این دیدار شود.

تیم بانوان ایران فردا (جمعه) به مصاف چین تایپه خواهد رفت. عدم توجه کمیته برگزاری مسابقات به رعایت زمان بندی درست موجب شد ایران آخرین مسابقه روز پنج شنبه و اولین مسابقه روز جمعه را برگزار کند و این کمیته برای تغییر زمانبندی بازی، حاضر به همکاری نشد.

نظر شما