شناسهٔ خبر: 34887703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته باحضور 870 ورزشکار در کرمانشاه

رئیس سبک شوتوکان FSK کشور گفت: مسابقات بین‌المللی کاراته سبک شوتوکان FSK با حضور 870 کاراته‌کا در بخش بانوان و آقایان به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر پورابراهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص مسابقات بین‌المللی کاراته سبک شوتوکان FSK در کرمانشاه، اظهار داشت: این مسابقات با حضور 470 کاراته‌کا در بخش بانوان و 400 کاراته‌کا در بخش آقایان از کشورهای ایران، نیجریه، تایلند، عراق، آذربایجان و عمان به مدت چهار روز  برگزاری می‌شود.

رئیس سبک شوتوکان FSK کشور ادامه داد: این مسابقات نخستین دوره مسابقات بین‌المللی این سبک است و با توجه به ثبت این مسابقات در اسپرت دیتا، کشورهای خارجی استقبال خوبی از آن داشته‌اند به طوری که حدود 70 کاراته‌کا از کشورهای مختلف در این مسابقات حاضر هستند.

پورابراهیم در پاسخ به این سوال که برگزاری کل مسابقات در یک روز درصد خطا و اشتباه را در داوران افزایش نمی‌دهد، گفت: مسابقات در چهار تاتامی وبا حضور 45 داور در بخش آقایان و 45 داور در بخش بانوان برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد با توجه به انتخاب داوران کارا و توانمند در این مسابقات در برگزاری مسابقات مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به بار ترافیک بالای مسابقات در استان کرمانشاه، کاراته‌کا‌ها در مجموعه فرهنگی امام سجاد (ع) شهرستان صحنه اسکان داشته و برای حضور در مسابقات به محل مسابقات در سالن شهدای بازی‌دارز مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم کرمانشاه عزیمت کرده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این مسابقات در زمان مقرر شروع و در طی یک روز در قسمت آقایان و یک روز در قسمت بانوان به پایان خواهید رسید.

*برگزاری مسابقات بین‌المللی با کیفیت بالا سبب ارتقای کاراته کرمانشاه می‌شود

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه در خصوص برگزاری این مسابقات، اظهار داشت: برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته در کرمانشاه سبب افزایش سطح کاراته استان در بخش آموزش و داوری خواهد شد.

سعید نصرالهی تصریح کرد: استان کرمانشاه از اعتبار بسیار بالای در رشته ورزشی کاراته در کشور و حتی منطقه برخوردار است به همین دلیل کیفیت نفرات شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی که در استان ما برگزار می‌شود از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: در مسابقاتی که با عنوان بین‌المللی برگزار می‌شود باید شرایط حضور کشورهای صاحب سبک کاراته در دنیا در مسابقات فراهم شده و زمینه یادگیری و کسب تجربه از نفرات برتر جهان در ضمن برگزاری مسابقات فراهم شود و حضور کشورهای که سطح کاراته آن‌ها از کشور ما بسیار پایین‌تر است هیچ کمکی به کاراته ما نخواهد کرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته امور سبک‌ها در فدراسیون کاراته کشور، خاطرنشان کرد: برنامه اصلی مدنظر این کمیته نیز بر همین اساس است و این کمیته در حال تدوین دستورالعملی است که اعتبار لازم را به سبک‌های کاراته بخشیده و سبک‌های فعال در کشور را به سمت برگزاری مسابقات معتبر هدایت کرده و از برگزاری مسابقات با تعداد کم و کیفیت پایین جلوگیری کند.

نصرالهی افزود: من نیز با این اقدام فدراسیون کاراته موافق بوده و امیدوارم در این روند موفق و کارا عمل کند.

انتهای پیام/پ

نظر شما