شناسهٔ خبر: 34887282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

تابوشکنی بازداشت نمایندگان مجلس جلوی مفاسد عمده‌ای را می‌گیرد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با انتشار توئیتی اعلام کرد: این تابوشکنی که نماینده مجلس نتواند از مصونیت نابجا استفاده کند جلوی مفاسد عمده‌ای را می‌گیرد و به حق دست‌مریزاد و خداقوت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدمحمد حسینی با انتشار توئیتی در صفحه خود با اشاره به بازداشت 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال بازار خودرو این اقدام قوه قضائیه را در کاهش مفاسد اقتصادی موثر دانست.

وی در پیام خود اشاره کرد: این تابوشکنی که نماینده نتواند از مصونیت نابجا استفاده کند جلوی مفاسد عمده‌ای را می‌گیرد و به حق دست و خداقوت دارد.

روزهای گذشته اخباری مینی بر بازداشت مدیرعامل سابق ایرانخودرو به اتهام اخلال در بازار خودرو منتشر شد که سخنگوی قوه قضائیه این موضوع را تأیید کرد، پس از این خبر، بازداشت 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خبرساز شد، این نمایندگان در رابطه با پرونده اخلال در بازار خودرو بازداشت شده‌اند.

سخنگوی هیئت نظارت برنمایندگان مجلس بازداشت ۲ نماینده را تاییدكرد.

اما پس از اعلام خبر بازداشت 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سوالی در افکار عمومی ایجاد شده است که باوجود مصونیت پارلمانی نمایندگان چگونه این افراد بازداشت شده‌اند؟ باید توجه داشت که براساس اصل۸۶ قانون اساسی، «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد.»

اما در اصل 86 قانون اساسی برای اعمال مجرمانه نمایندگان مجلس، مصونیتی در نظر گرفته نشده است و براساس سایر قوانین کشور، هر فردی، در هر مقامی مرتکب اعمال خلاف قانون و مجرمانه شود براساس قانون باید محاکمه شده و مجازات پیش‌بینی شده برای آن جرم را نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/4115/

نظر شما