شناسهٔ خبر: 34887260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی ۱۴ دستگاه برتر همدان در جشنواره استانی شهید رجایی

همدان- ایرنا- ۱۴ دستگاه برتر استان همدان طبق شاخصه‌ها و ارزیابی های انجام شده امروز /پنجشنبه/ در بیست دومین جشنواره استانی شهید رجایی معرفی و تقدیر شدند.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در این آئین گفت: این جشنواره همه ساله به منظور بزرگداشت شهید باهنر و شهید رجایی به صورت ملی و در همه استان ها با هفت محور و ۳۳ شاخص  برگزار می شود و پیش از برگزاری آن شاخص های عمومی و اختصاصی توسط سیستم مرکزی تهیه و در اختیار استان ها قرار داده می‌شود. 

سید اسکندر صیدایی با اشاره به نحوه انتخاب دستگاه‌های برتر بیان کرد: گروه بندی دستگاه های اجرایی در قالب پنج گروه تخصصی و براساس شاخص های عمومی و اختصاصی فرایند خود ارزیابی، ثبت و ضبط اطلاعات و مستندسازی در سامانه های پیش بینی شده و دریافت امتیاز از شاخص های ارزیابی از دستگاه های ملی است که به صورت شفاف و روشن و با مستندات در سامانه بارگذاری می شود و انتخاب دستگاه های برتر بر این اساس انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج دستگاه برتر از هر کدام از گروه های تخصصی پنجگانه، بر حسب موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی سیاسی دسته بندی شدند که این دستگاه ها بالاترین نمره را در شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کرده و معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه در شاخص‌های عمومی، ۲ دستگاه در شاخص‌های اختصاصی و ۲  دستگاه که بالاترین رشد امتیازی و میانگین امتیاز استان را در شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کردند و سه دستگاه که عملکردهای بالایی در شاخص های ویژه داشته اند در فرایند جشنواره شهید رجایی  برتر شدند. 

وی ادامه داد: همچنین چهار نفر از تیم‌های کاری موثر در هر یک از دستگاه‌های اجرایی برتر توسط مدیران کل تجلیل می‌شوند. 

علاوه بر ۱۴ دستگاه که براساس آیین نامه معرفی شدند، هفت مدیر استانی که دارای خدمات ممتازی بودند که از حیث توسعه برنامه امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی مورد نظر بوده و تحت عنوان مدیران با خدمات ممتاز معرفی شدند.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت اعلام شده است. 

در این مراسم دستگاه های برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه زیربنایی و تولیدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، در گروه واحدها، شرکت ها و بیمه ها نیز شرکت آب و فاضلاب شهری استان همدان، در گروه حمایتی، سلامتی و بهداشت اداره کل بهزیستی همدان، در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و در گروه عمومی اجتماعی و قضایی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان معرفی شدند.

همچنین در گروه شاخص های اختصاصی شرکت آب منطقه ای استان همدان، اداره کل امورمالیاتی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان معرفی شدند.

دستگاه برتر در شاخص ویژه اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اعلام شد.

همچنین در پایان از برگزیدگان ممتاز استان همدان مدیرکل دادگستری، فرمانده سپاه پاسداران، مدیرکل اطلاعات، فرمانده انتظامی و معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، معاون عمرانی استانداری همدان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری تقدیر شد.

شرکت آب‌منطقه‌ای استان، اداره کل امور مالیاتی همدان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بخش دستگاه‌های برتر در رشد شاخص‌های اختصاصی و اداره کل استاندارد استان همدان، اداره کل محیط زیست استان و اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در بخش دستگاه‌های برتر در رشد شاخص‌های عمومی انتخاب شدند.

در پایان هم از ستاد اقامه نماز، مدیرکل دفتر بازرسی و مسئول سامد استانداری، اداره کل بهزیستی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت توزیع برق، شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز و اداره کل امور اقتصادی و دارای استان همدان برای همکاری در ارزیابی ها تقدیر شد.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

نظر شما