شناسهٔ خبر: 34886720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فارس؛

خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان

کشاورزان هر کیلو گوجه فرنگی مازاد خود را به کارخانه‌ها تحویل دهند.

صاحب‌خبر -
رییس سازمان تعاونی روستایی فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: سازمان تعاون روستایی فارس در طرح حمایتی، هرکیلو گوجه فرنگی با سبد را هزار و ۱۵۰ تومان می‌خرد.
رحیمی با اشاره به مصوبه خرید کارگروه تصمیمات کمیته محصولات کشاورزی وزارت کشاورزی برای خرید گوجه فرنگی حمایتی گفت: برای تنظیم بازار، مازاد گوجه فرنگی تولید شده از کشاورزان خریده می‌شود.
وی گفت: این کار به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی در روز‌های اخیر و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول، انجام می‌شود.
رییس سازمان تعاونی روستایی فارس با بیان این که با کارخانه‌های تولید رب برای تحویل گوجه از کشاورزان قرارداد بسته شده است افزود: براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار، سازمان برنامه و بودجه کشور، مکلف به تامین و اختصاص منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح از طریق بانک‌های عامل هستند.
رحیمی گفت: تا زمان تعدیل قیمت به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی این طرح ادامه دارد و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به محاسبه هزینه‌های تبعی و اجرایی طرح برای تامین هزینه‌های مذکور از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد.
وی افزود: این طرح علاوه بر فارس در استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گلستان، زنجان و اصفهان اجرا می‌شود.
رییس سازمان تعاونی روستایی فارس گفت: طبق محاسبات سازمان مرکزی تعاون روستایی، قیمت تمام شده گوجه فرنگی (روی بوته یا برداشت نشده) در استان‌های شمالی به دلیل دسترسی به منابع آبی، ۵۰۰ تا ۵۷۰ تومان و در استان‌های مرکزی و جنوبی با توجه به کمبود آب، ۶۴۰ تا ۶۸۰ تومان است.

نظر شما