شناسهٔ خبر: 34886668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فلاحت پیشه با اشاره به سفر وزیر خارجه به کشورهای اروپایی مطرح کرد؛

سفرهای ظریف و تضعیف موضع یکجانبه گرایی آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است سفر وزیر امور خارجه ایران به کویت و برخی از کشورهای اروپایی نشان از تضعیف موضع یک جانبه گرایی آمریکا دارد.

صاحب‌خبر -

 

محمدجواد ظریف


حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری سفرهای اخیر محمدجواد ظریف، گفت: به نظر می رسد تحولات تازه ای در جنوب خلیج فارس شکل گرفته و مواضع کشورها یک لایه تعدیل شده است، کشورهای طرفدار تنش زدایی با ایران همراه تر شدند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدیل موضع کشورهای مقابل جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: عربستانی ها یا قطر و عمان موضع همراهی با ایران را جهت تقویت روابط دیپلماتیک را پررنگ تر کردند.

وی افزود: کویت کشوری است که سیاست تنش زدایی را در پیش گرفته، سفر آقای ظریف به کویت نیز در راستای تقویت جریان تنش زدایی است.

 

 فلاحت پیشه یادآور شد: وزیر امور خارجه به دنبال سفر به کویت سفرهایی هم به کشورهای اروپایی داشت، این سفرها نشان دهنده تضعیف موضع یک جانبه گرایی آمریکا دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهای اروپایی در این شرایط می توانند سیاست تنش زدایی جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند زیرا ایران این سیاست را با همه بازیگران بین الملل دنبال می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: هر کشوری که مخالف یک جانبه گرایی آمریکا باشد قطعا به جمهوری اسلامی ایران نزدیک تر خواهد شد، سفر آقای ظریف به کشورهایی اروپایی نیز در تقویت انزوای آمریکا بدون تاثیر نیست./

پایان پیام

نظر شما