شناسهٔ خبر: 34886554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در اردبیل:

مساجد به اتاق فکر مجهزشوند/جاذبه‌های مسجد برای جوانان افزایش یابد

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: با مجهز شدن مساجد به اتاق فکر و گروه‌های فنی، جاذبه‌های مسجد برای جذب جوانان افزایش پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی مساجد عنوان کرد: مساجد باید به اتاق فکر و گروه‌های فنی مجهز شوند تا در افزایش میزان جذب نسل جوان به محافل مذهبی موفقتر از گذشته عمل کرد.

وی به نقش مهم تربیتی مساجد نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت به امور تربیتی کار تخصصی بوده و باید در مساجد از افراد دغدغه‌مندی که از علم و مهارت‌های گفتاری و عملی لازم در پیاده‌سازی این مهم دارند، استفاده شود. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: جاذبه‌های متنوع شبکه‌های اجتماعی باعث تغییر سبک زندگی جوانان شده و چنانچه مساجد از جاذبه‌های عمومی برخوردار شوند، میزان جذب نسل جدید و پرکردن اوقات فراغت به نحو مطلوب نیز امکان پذیر خواهد شد.

عاملی مساجد را به مانند مدرسه معرفی کرد و یادآور شد: میزان تاثیرگذاری نقش تربیتی مساجد زمانی افزایش پیدا خواهد کرد که مدیریت امور پرورشی را افراد زبده و دارای مدارج عالی علمی و اخلاقی عهده‌دار شوند.

به گفته وی چنانچه در مقابل حیات اجتماعی ارزش‌های دینی احساس مسئولیت و وظیفه می‌کنیم، باید بر احیای مساجد نیز همت بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه فضیلت نماز و حضور در مساجد باید به شکل مناسبی فرهنگسازی شود، افزود: رویکرد و نگاه جدیدی را در مساجد نیازمندیم تا صرفا بهره مندی از مساجد محدود به مناسبت‌های مذهبی نشود.
 

نظر شما