شناسهٔ خبر: 34886510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار خوی:

بزرگترین سالن آمفی تئاتر و سینمای رو باز در خوی احداث می شود

ارومیه – شهردار خوی از احداث بزرگترین سالن آمفی تئاتر و سینمای روزباز در پارک کوهستانی خوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محرم اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: به دلیل استقبال همشهریان از برنامه های مختلف فرهنگی شهرداری خوی و همچنین برای استفاده اوقات فراغت خانواده ها در حال انجام مقدمات از جمله تهیه نقشه و انتخاب پیمانکار هستیم.

وی ادامه داد: به زودی بزرگترین سالن آمفی تئاتر و سینمای روباز در محل پارک کوهستانی خوی با ظرفیت ۸ الی ۱۰ هزار نفری کلنگ زنی و عملیات اجرایی احداث آنها شروع می شود.

اکبرزاده با اشاره به ظرفیت های بالای خوی در بخش تاریخی و جاذبه های گردشگری عنوان کرد: متاسفانه تمام ظرفیت های تاریخی، گردشگری این شهر تاکنون به صورت ناشناخته مانده و از آن ها استفاده درست و بهینه نکرده ایم.

شهردار خوی با اشاره به توانمند سازی محلات محروم این شهر گفت: تقریبا ۸۰ درصد از معابر در سه محله هدف تخته پل،جمشیدآباد و ملاباغی بهسازی شده است و یک خانه محله برای اولین بار در ملاباغی شهر خوی با مشارکت اداره راه و شهرسازی احداث شده است که خدماتش بی نظیر است.

وی از راه اندازی و احداث سه سالن ورزشی در محلات هدف با مشارکت شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان، سپاه و مسکن و شهرسازی خبر داد و اضافه کرد: یکی از این سالن ها به بهره برداری رسیده و دو سالن دیگر در حال احداث است.

اکبر زاده با اشاره به اینکه با اتمام این سالن های ورزشی بیش از ۴۰۸۰ متر مربع به فضاهای ورزشی خوی افزوده می شود عنوان کرد: همچنین نوسازی بافت فرسوده در خوی که نزدیک به ۴۰۰ هکتار است از اولویت های کاری شهرداری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه برای صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده شهر ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده که مردم از این تخفیف استقبال خوبی کرده اند افزود:

وی با اشاره به افزایش فضای سبز در شهر خوی گفت: سرانه فضای سبز تا سه سال قبل  ۲.۵  متر مربع برای هر شهروند بود که هم اکنون به ۵.۷ متر مربع ارتقاء یافته است.

شهردار خوی به تهیه سند گردشگری اشاره کرد وگفت:با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری در حال تهیه سند گردشگری خوی هستیم و با تهیه این سند اولویت کاری برای معرفی، تعمیر، بازسازی و محوطه سازی مراکز تاریخی و فرهنگی و مناظر طبیعی خوی آغاز خواهد شد.

وی از اجرای طرح شهروندانه در جمشیدآباد (حد فاصل پل جهاد تا مرکز تحقیقات) نیز خبر داد و اظهار کرد:این طرح با هدف آموزش ومشارکت شهروندان در خصوص عدم پخش زباله در معابر و رسیدن به شهر پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی زیست محیطی برگزار می شود.

نظر شما