شناسهٔ خبر: 34886477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

تاکید رهبر انقلاب بر رعایت عدالت اقتصادی در جامعه/ ایران خودرو و سایپا بیشترین سهم تسهیلات بانکی را دریافت می کنند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: رسیدگی به معیشت مردم به ویژه طبقات پایین جامعه از جمله دغدغه های رهبر انقلاب است که ضمن تاکید بر آن، بارها توجه به برقراری عدالت اقتصادی را به اعضای هیئت دولت گوشزد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی آل اسحاق کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ گفت: رهبر معظم انقلاب همه ساله به مناسبت هفته دولت جلسه ای با اعضا هیئت دولت برگزار می کنند و در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله دولت، رهبر انقلاب رهنمودهای خود را که چراغ راه دولت در اداره کشور هستند را بیان می کنند.

وی عنوان کرد: در جلسه روز گذشته رهبر انقلاب با اعضا هیئت دولت مسائل متعددی مطرح شد که در راس آن ها توجه به رونق تولید و اتکا بر توان داخلی قرار داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: توجه به رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر تولید داخل از جمله نگرانی های رهبر انقلاب است و مشکلات اقتصادی به ابزاری برای تهدید کردن نظام جمهوری اسلامی توسط دشمنان تبدیل شده است.

آل اسحاق اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار از هیئت دولت خواست ضمن اتکا بر توان تولید داخلی، تلاش خود را در جهت حل مشکلات اقتصادی کنند چرا که تولید داخلی علاوه بر حل مشکلات این حوزه می تواند وابستگی اقتصادی به نفت را کاهش داده و رویکرد اقتصاد وابسته به خام فروشی نفت را تغییر دهند.

تاکید رهبر انقلاب بر چاره اندیشی برای رفع شکاف طبقاتی بر جامعه

وی تصریح کرد: رسیدگی به معیشت مردم به ویژه طبقات پایین جامعه از جمله دغدغه های رهبر انقلاب است که ضمن تاکید بر آن، بارها توجه به برقراری عدالت اقتصادی را به اعضای هیئت دولت گوشزد کردند.

این کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: باید توجه داشت اعلام این مطلب که ایران کشور ثروتمندی است به تنهایی قابل قبول نیست چرا که در حال حاضر بین طبقات مختلف جامعه شکاف های عمیقی ایجاد شده است.

آل اسحاق ادامه داد: پیشرفت، مترادف با عدالت است بدین معنی که درآمدهای کشور باید به طرق مختلف توسعه یابد و همراه با این شاخصه به برقراری عدالت به ویژه  برای قشر ضعیف جامعه توجه شود.

وی تاکید کرد: دولت به طرق مختلف از افزایش میزان تولید ناخالص ملی، درآمد ملی سخن به میان می آورد در حالی که چاره ای برای برقراری عدالت اقتصادی در کشور نمی اندیشد و تنها آماری از رشد اقتصادی اعلام می کند.

دستیابی به توسعه عمومی به دنبال برقراری عدالت اقتصادی در جامعه

این کارشناس مسائل اقتصادی اذعان داشت: بین توسعه مطلق و پیشرفت تفاوت وجود دارد، توسعه عمومی به معنی بالا بردن ثروت کشور ضمن رعایت عدالت اقتصادی بین افراد جامعه در بخش های تولید، مصرف و تامین نیازهای جامعه است.

آل اسحاق بیان کرد: فعالین اقتصادی در شرایط کنونی همانند سربازان و افسران نظامی هستند چراکه دشمن توان خود را برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی به کار گرفته و با اعمال تحریم های ظالمانه، جنگی اقتصادی به راه انداخته است.

وی با بیان اینکه فعالان و مدیران بخش اقتصادی در خط مقدم جبهه درگیری ما با استکبار جهانی قرار دارند یادآور شد: وضعیت ترکیب اقتصادی ما به گونه ای است که 94 درصد از واحدهای تولیدی در کشور ما کوچک و متوسط  است در حالی که تنها 4 درصد این واحدها بزرگ هستند.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: مشکلات بیمه، بدهی های بانکی، گمرک، صادرات، آموزش، سرمایه در گردش، بازار و مشکلات عمده اقتصاد که بخش تولید را فرا گرفته، گریبان گیر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در فرمایشات روز گذشته خود توجه ویژه ای به بخش تولید داشتند و از دولت خواستند واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را دریابند و با ارائه تسهیلات گره از کار این بخش بگشایند.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر بیشترین تسهیلات بانکی حدود 80 درصد به واحدهای تولیدی بزرگ از قبیل شرکت های خودروسازی مانند ایران خودرو، سایپا و پتروشیمی ها تعلق دارد و زمان آن رسیده دولت حمایت از واحدهای کوچک و متوسط را آغاز کند.

انتهای پیام/

نظر شما