شناسهٔ خبر: 34886427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اینستکس اروپایی‌ها دردی را دوا نمی‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینستکس اروپایی‌ها کارساز نیست و اگر آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند نسبت به کاهش مجدد تعهدات خود در راستای برجام گام برمی داریم.

صاحب‌خبر -

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعلل اروپایی‌ها در اجرای اینستکس، گفت: اروپایی‌ها با اینستکس می‌خواهند بگویند که ما سازوکار مالی برای تعهدات برجامی اندیشیدیم و این در صورتی است که هیچ دردی را درمان نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اروپایی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل نکردند/ اینستکس بی فایده است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فروش نفت در قبال غذا و دارو دردی را درمان نمی‌کند، ادامه داد: ما می‌خواستیم درآمد نفت را مستقیم دریافت کنیم، اما غربی‌ها می‌خواهند با این سازوکار غذا و دارو در قبال فروش نفت در اختیار ما بگذارند.

آیت الله شبستری افزود: همانطور که مسئولان دولت گفتند این کار اروپایی‌ها کارساز نیست و اگر آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند نسبت به کاهش دوباره تعهدات خود در راستای برجام گام برمی داریم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: سفر وزیر امور خارجه و دیدار با اروپایی‌ها به لحاظ بین المللی بی تاثیر نیست و افکار عمومی متوجه باشد که خواسته ایران چیست و این غربی‌ها بودند که به تعهدات خود پایبند نبوده و قطعا بازتاب خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما