شناسهٔ خبر: 34886403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بی‌سروسامانی ارز در کشور بعد از برجام

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌هم‌ریختگی و بی‌سروسامانی ارز در کشور بعد از برجام گفت: مردم به یک ناامیدی مطلق و سردرگمی رسیده بودند و در سطح مجلس، دولت و نهادهای مختلف استراتژی واحدی وجود نداشت و پراکنده‌گویی‌های زیادی در کشور رخ‌داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، الیاس حضرتی  پیش از ظهر امروز در جلسه رفع موانع تولید در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب تحت عنوان نرمش قهرمانانه و تلاش خوب و  تاریخی دولت فعلی در بحث برجام اظهار کرد: با وجود اختلافات و گردبادی که از داخل برای برجام پیش آمد و همین‌طور عدم انسجام دولت جهت دفاع از کار بزرگ خود اما برجام اقدامی بزرگ و تاریخی بود.

وی با بیان اینکه پس از برجام رونق تولید و اشتغال، اتفاقات و پایین آمدن نرخ تورم، آرامشی در کشور بعد از برجام و بین‌الملل ایجاد شد و افزود: آمریکایی‌ها ازاین‌جهت احساس کردند که ایران می‌تواند از فرصت برجام استفاده کند و در اردیبهشت سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت ایران صادر شد و نیر ایران در منطقه بسیار فعال شد، به این ترتیب، آمریکایی‌ها به لحاظ سیاسی احساس کردند که به سمت انزوا می‌روند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در سه قطعنامه ایران ناموفق بود، تصریح کرد: آمریکا حرکت‌هایی در جهت تخریب ایران آغاز کرد ازآن‌جهت که در داخل انسجامی وجود نداشت آثار تخریب آمریکایی‌ها لحظه‌به‌لحظه آشکارتر شد و با روی کار آمدن ترامپ،  آثار تخریب در داخل نیز مسجل شده است.

حضرتی با اشاره به‌هم‌ریختگی و بی‌سروسامانی ارز در کشور بعد از برجام خاطر نشان کرد: مردم به یک ناامیدی مطلق و سردرگمی رسیده بودند و در سطح مجلس، دولت و نهادهای مختلف استراتژی واحدی وجود نداشت و پراکنده‌گویی‌های زیادی در کشور رخ‌داده بود.

وی با اشاره به سکوت و بی‌برنامگی در کشور، افزود: سکوت نباید موجب عقب‌نشینی و هجمه دشمن شود، باید بدانیم که دشمن هر لحظه برنامه جدید و تحریم جدیدی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست ترامپ مبنی بر ایجاد نارضایتی و شورش‌های داخلی در راستای فشار حداکثری گفت: ما به دنبال جنگ و تسلیم نبوده بلکه سیاست مقاومت را در پیس گرفته‌ایم.

حضرتی به چهار محور استراتژی کشور در مقابله به سیاست‌های آمریکا بعد از برجام اشاره کرد و افزود: امروز همه مسؤولان کشور، یک دست و یک زبان چهار محور استراتژی کشور را دنبال می‌کنند.

وی از اتخاذ سیاست‌های منطقه‌ای خبر داد و تصریح کرد: در خصوص تهدید بر عدم صادرات نفت از ایران، معتقدیم که اگر چرخ جهان به کام ما نگردد بهتر است که برای هیچ‌کس نگردد یعنی اگر ایران در صادرات نفت دچار مشکل باشد، کشورهای دیگر نیز در صدور نفت باید با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از استراتژی‌های ایران این بود تا با هر قیمتی اجازه ندهد صادرات نفت از کشورهای دیگر صورت بگیرد، گفت: امروز همه نهادها و سازمان‌ها در سیاست‌های منطقه‌ای هماهنگ هستند.

حضرتی با تأکید بر لزوم ایجاد استحکام داخلی تصریح کرد: امروز ایران از وضعیت انفعالی به یک فعالیت قدرتمند رسیده چراکه هر ایرانی از قدرت ایران در مقوله‌های مختلف ازجمله برخورد با پهباد به خود می‌بالد.

وی جلوگیری از تعمیق اختلافات داخلی و تقویت اقتصادی کشور را از برنامه‌های پیش روی کشور عنوان کرد و افزود: تقویت بخش اقتصاد، مردم را قدرتمند می‌کند چراکه این مردم در برابر نقشه‌های دنیا ایستادگی می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور تصریح کرد: ساختار بودجه کشور باید به‌جایی برسد که به فروش نفت وابسته نباشد، نفت را باید برای آیندگان گذاشت یا تنها برای موارد عمرانی از آن استفاده کرد، ازاین‌رو؛ ساختار مالی کشور در خصوص گذران امور عادی کشور باید بدون وابستگی به نفت شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت اقتصادی معادن در کشور بیان کرد: ظرفیت کشور در بخش معادن بیشتر از آن چیزی است که امروز استفاده می‌شود لذا ضروری است از این ظرفیت به نفع اقتصاد کشور بهره برد.

حضرتی گردشگری در کشور را ضعیف دانست و تصریح کرد:گردشگر خارجی عاشق بوی خشت و خاک ایران است، برای فساد و فحشا به ایران نمی‌آید لذا ضروری است موانع آن برطرف شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بحث حامل‌های انرژی و یارانه پنهان باید حل شود، خاطرنشان کرد: در کشور بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بهای انرژی پنهان پرداخت می‌شود که هزینه‌های زیادی را به کشور متحمل می‌کند از طرفی منابع مملکت در حال از بین رفتن است که بیشتر این هدررفت‌ها در شهرها صورت گرفته و روستاها از منابع انرژی کمتر استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  ظرفیت اقتصادی منابع طبیعی ازجمله جنگل و معادن گفت: متأسفانه اقتصاد ایران بانک محور است و این برای اقتصاد کشور خوب نیست.

حضرتی با اشاره به حضور مداوم و خرید بیش از نیاز مردم از فروشگاه‌ها به دلیل واهمه از کمیابی محصولات در یک برهه زمانی افزود: دولت برای آرام کردن فضای روانی اقتصادی درزمانی که مردم از ترس کمبود کالاها را چند برابر نیاز خود می‌خریدند؛ قفسه‌های فروشگاه‌ها را پر می‌کرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از فضای طبیعی برای ارتقا وضعیت اقتصادی استان بیان کرد: باید نگاه به توانمندی‌های استانی داشت، به‌نحوی‌که انگار استان، خودمختار بوده لذا  باید همت کرد و استان را به لحاظ اقتصادی ارتقا ببخشید.

 انتهای پیام/84007

برچسب‌ها:

نظر شما