شناسهٔ خبر: 34886114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم‌سازان نوجوان مدال‎های طلا و نقره برای هرمزگان آوردند

بندرعباس- ایرنا- فیلم‌سازان نوجوان استان هرمزگان با کسب عنوان‌های برتر در سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور در بخش فیلم و ایده صاحب‌مدال طلا، نقره و برنز شدند.

صاحب‌خبر -

رییس انجمن سینمای جوانان هرمزگان گفت: در این دوره از المپیاد فیلم‌سازی فاطمه زاهدی با کسب مدال نقره صاحب رتبه دوم در بخش فیلم، هستی جعفرپور با کسب مدال طلا  رتبه اول در بخش ایده کارگاهی و ثمین عالی‌زاده  با کسب مدال برنز رتبه سوم بخش ایده کارگاهی را کسب کردند.

فروزان کهوری‌نژاد بندری روز پنجشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: فاطمه زاهدی با فیلم «دخت و لور» در بخش اصلی (فیلم) سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور به رتبه دوم دست یافت.

وی ادامه داد: ثمین عالی‌زاده نیز با فیلم «آتنا» در این دوره شرکت کرده بود اما در بخش ایده ‌کارگاهی رتبه سوم را به دست آورد.

رییس انجمن سینمای جوانان هرمزگان ابرازداشت: نگاه خلاقانه، دستان هنرمند و تلاش ارزشمند این نوجوانان در این دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران که در قالب فیلم کوتاه شکل گرفت آغاز راهی طولانی و درخشان برای این نوجوانان خواهد بود.

فاطمه زاهدی، ثمین عالی‌زاده  و هستی جعفرپور هر ۳ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان هستند و در بخش‌های هنری از جمله فیلم‌سازی فعالیت‌های خلاقانه‌ای دارند.

سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور با هدف‌گذاری ترویج فضائل اخلاقی و نگاه امیدوارانه به زندگی در بین نوجوانان از طریق ایده‌پردازی و مشارکت در تولید فیلم، یافتن ایده‌های نو در سینمای کودکان و نوجوانان، ایجاد شرایط مناسب برای کشف و معرفی استعدادهای هنری نوجوانان در حوزه تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان و زمینه سازی برای گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سرزمین من»، «آرزوهای من»، «رویاهای کودکان و نوجوانان امروز»، «خانواده من»، «خلاقیت در زندگی»، «سرگرمی کودکان»، «نشاط و کودکی»، «سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان»، «امیدواری»، «بخشش» و «قصه‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان» (ترجیح نویسنده‌های ایرانی) محورهای پیشنهادی و دارای اولویت‌« المپیاد سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» را در ۲ بخش  «ایده» و «فیلم» بود.

این دوره از المیپاد را بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ مرداد در اصفهان برگزار شده بود و آیین پایانی آن نیز شامگاه ۳۰ مرداد برگزار شد.

۹۸۸۷ / ۶۰۴۸

نظر شما