شناسهٔ خبر: 34885979 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مورد عجیب نبی

صاحب‌خبر -

تابستان ۲ سال پیش بود که خبر پیوستن نبی کیتا به لیورپول منتشر شد. آن زمان مبلغ فسخ قرارداد هافبک گینه‌ای با لایپزیک‌ ۸۰ میلیون یورو بود و به همین دلیل لیورپولی‌ها ترجیح دادند تا او را با یک سال تاخیر به خدمت بگیرند.

چیزی که رقم قراردادش را تا کمی کمتر از نصف تقلیل داد و البته قرار شد یک سال پس از توافق او به آنفیلد برود. همین هم شد. هافبک ۲۴‌ ساله که مشتریان زیادی هم داشت، تابستان گذشته به لیورپول آمد و امید زیادی می‌رفت تا چیزهای متفاوتی به خط هافبک قرمزها اضافه کند. ابتدای کار اما خوب نبود. او شماره ۸ بزرگ لیورپول را به تن کرد و به نظر می‌رسید قرار است جانشین جرارد از گینه بیاید اما خیلی زود مصدومیت گریبانش را گرفت.

به همین دلیل کمی دیرتر از موعد تصور شده وارد ترکیب شد و البته همان زمان را هم مشغول هماهنگی با هم‌تیمی‌های جدید بود. با وجود رقابت شدید در خط میانی، یورگن کلوپ نشان داد اعتقاد ویژه‌ای به کیتا دارد چراکه او با وجود نمایش‌های پر فراز‌و نشیب، بازهم مرد ثابت ترکیب بود. با این‌‌وجود قرار نیست همیشه علاقه کلوپ  همه چیز را تعیین کند، چرا‌که خود بازیکن هم باید آماده باشد. یورگن کلوپ و نبی کیتا پس از مصدومیت‌های فصل گذشته معتقد بودند که فصل جدید، فصلی متفاوت برای ستاره گینه‌ای خواهد بود و این یعنی هر دو‌طرف انتظارات بالایی داشتند.

حال اگر مصدومیت کیتا ادامه‌دار شود، به احتمال فراوان الکس اوکسلید چمبرلین در هفته‌های پیش‌رو جایگزین او در خط میانی خواهد شد.

 

تکرار کابوس

فصل گذشته کیتا به دلیل مصدومیت‌های طولانی نتوانست تاثیر واقعی خود را در لیورپول بگذارد. او در تابستان نیز به همراه تیم ملی گینه در جام ملت‌های آفریقا حضور یافت و در آنجا نیز مصدوم شد. با وجود این‌که کیتا دقایقی برابر لیون در پیش‌فصل و منچسترسیتی در جام خیریه بازی کرد، ولی هنوز نتوانسته در ۲ هفته اخیر لیگ برتر برای قرمزها به میدان برود. او در دیدار برابر نورویچ‌سیتی روی نیمکت حضور داشت ولی به زمین مسابقه نیامد. مقابل ساوتهمپتون نیز شرایط مشابه بود.

این در‌حالی بود که یورگن کلوپ اعلام کرده بود مصدومیت او کشیدگی عضله است و مشخص نیست چقدر زمان خواهد برد. از طرفی دیوید مدوک، خبرنگار بخش لیورپول دیلی‌میرر، معتقد است که نبی کیتا نه تنها دیدار هفته سوم لیگ برتر میان تیم‌های لیورپول و آرسنال را از دست می‌دهد، بلکه برای مدتی طولانی‌تر دور از میادین خواهد بود. اخیرا نیز پل پوت، سرمربی سابق تیم ملی گینه به دلیل زیر پا گذاشتن ضوابط اخلاقی، از فعالیت در حوزه فدراسیون فوتبال این کشور به صورت مادام‌العمر محروم شد.

او با بازی دادن به بازیکنان مصدوم موجب شده بود مصدومیت نبی کیتا تشدید شود. اتفاقی که حالا گریبان لیورپول را گرفته است. در چنین شرایطی مشخص نیست مشکل را باید گردن چه کسی انداخت، خود بازیکن، باشگاه یا سرمربی تیم ملی؟ یا شاید هم بدشانسی. اما هر‌چه که باشد، با حضور رقیبان آماده‌ای نظیر جیمز میلنر، جردن هندرسون، جورجینیو واینالدوم، فابینیو، چمبرلین و دیگران، قطعا بازگشت به ترکیب برای خرید گران‌قیمت لیورپول دشوار خواهد بود. اما قبل از هر چیزی باید تکلیف مصدومیت او مشخص شود. این آسیب‌دیدگی‌های پیاپی، هم شماره ۸ را از او خواهد گرفت و هم فوتبالش را.

نظر شما