شناسهٔ خبر: 34885713 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

یک شبه میلیونر شدن با بازی های ویدیویی

اگر تیم ناوی روز یک‌شنبه فاتح مسابقات شود، ری و هم‌تیمی‌هایش یک‌شبه میلیونر می‌شوند، اما این موفقیت، بهای سنگینی هم دارد

صاحب‌خبر -

اگر تیم ناوی روز یک‌شنبه فاتح مسابقات شود، ری و هم‌تیمی‌هایش یک‌شبه میلیونر می‌شوند، اما این موفقیت، بهای سنگینی هم دارد

بهای سنگین برای یک‌شبه میلیونر شدن

مبلغی در حدود ۳۳/۵ میلیون دلار برای به‌دست آوردن وجود دارد و بازیکنان بازی‌های ویدئویی یا گیمر‌ها «Gamers» که در شانگ‌های گردهم جمع شده‌اند حاضرند بهای گرانی را برای کسب این جوایز بپردازند. بهایی که مشکلات جسمی مثل کم شدن سوی چشم، مشکلات گوارشی و دست‌درد و کمردرد و مچ‌درد را برای آن‌ها به‌همراه می‌آورد.

اوگنلی ری، یک شرکت‌کننده از قرقیزستان است که ابتدا پیش خودش می‌گفته چطور ممکن است بازی ویدئویی یا پلی‌استیشن باعث مصدومیت و آسیب جسمی شود، اما او که ۲۴ ساله است، می‌گوید دکتر به او گفته باید دست‌کم شش ماه به‌طور کامل، بازی ویدئویی را کنار بگذارد تا به چشمانش که به‌شدت آسیب دیده‌اند استراحت بدهد. ری برای تیم ناوی بازی می‌کند و این هفته قرار است در تورنمنت بین‌المللی شانگ‌های که بزرگترین جایزه در تاریخ رقابت‌های eSports را دارد، شرکت کند.

ناوی و ۱۷ تیم دیگر، مقابل چشمان هزاران هوادار در یک ورزشگاه سرپوشیده در بازی ۲ Dota که یک بازی جنگی به‌حساب می‌آید و نیاز به چند بازیکن همزمان دارد، مبارزه می‌کند. ضمن اینکه چندین هزار نفر هم این مسابقات را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند.

راهی برای میلیونر شدن
اگر تیم ناوی روز یک‌شنبه فاتح مسابقات شود، ری و هم‌تیمی‌هایش یک‌شبه میلیونر می‌شوند، اما این موفقیت، بهای سنگینی هم دارد: «قبلاً نگران نبودم، اما حالا چشمانم واقعاً آسیب دیده، نمی‌توانم خیلی‌خوب ببینم.» او که ۱۲ ساعت در روز تمرین گیم‌های ویدئویی را انجام می‌دهد ادامه داد: «۱۰ سال است که دارم بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی انجام می‌دهم و معلوم است که اثرش را می‌گذارد، الان قدرت دیدم کم شده است.»

دکتر به ری گفته که باید عینک بزند، اما او با عینک راحت نیست و می‌گوید، چون صفحه بازی، به اندازه کافی بزرگ است و در فاصله نزدیکی هم قرار دارد، مشکلی برای بازی کردن او به‌وجود نمی‌آید.

بیماری رایج
طبق گفته تعداد زیادی از گیمر‌های حاضر در شانگهای، رایج‌ترین مشکل جسمی برای یک بازیکن حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری، سندروم «تونل کارپ» است که به درد شدید و گرفتگی عضلات و اعصاب مچ دست مربوط می‌شود. این مشکل که فقط هم مربوط به گیمر‌ها نیست با بی‌حسی و درد شدید و گاهی حتی سوختگی پوست انگشت اشاره، میانی و انگشت شست دست پدیدار می‌شود و در موارد حاد، نیاز به عمل جراحی نیز دارد.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان هم می‌گوید: «من سال‌ها بازی کرده‌ام و دچار دست‌درد و مچ‌درد شدید شده‌ام به همین دلیل الان به‌جای بازی، مربیگری می‌کنم، چون نمی‌توانم فشار بازی را تحمل کنم.»

مشکل روحی
یکی دیگر از جنبه‌های بازی‌های کامپیوتری که حالا تبدیل شده به یک ورزش به‌شدت در حال رشد و در عین حال کمتر شناخته شده، به مشکلات روحی و روانی برمی‌گردد. اکثر بازیکنان این رشته جوان‌هایی در دهه ۲۰ سالگی هستند و فشار بالای مسابقات آن‌ها را دچار مشکلات فراوانی از نظر روحی می‌کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی


برچسب‌ها:

نظر شما