شناسهٔ خبر: 34885402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار همدان عنوان کرد:

ایجاد ۸ هزار شغل طی ۵ ماه نخست سال جاری در استان همدان

همدان - استاندار همدان از ایجاد ۸ هزار شغل طی ۵ ماه نخست سال جاری در استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در جشنواره شهید رجایی که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد از ایجاد ۸ هزار شغل در ۵ ماه اول سال جاری در استان همدان خبر داد و گفت: با هدایت مقام معظم رهبری، حضور مردم و تلاش و مدیریت دولت در برابر تحریم ها و دشمن ها ایستاده ایم و در برابر زورگویی ها عقب نخواهیم نشست.

وی با بیان اینکه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسه با هیئت دولت و تاکید بر حمایت از تولید، حفظ انسجام و هماهنگی در اولویت کار مدیران باشد، گفت: حمایت از تولید و اشتغال در اولویت برنامه‌های استان همدان است.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی در استان همدان به علت تحریم تعطیل نشده است از پیش بینی ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل بر اساس سند راهبردی استان همدان سخن گفت و افزود: فرمایشات رهبر انقلاب و تاکید بر انسجام و وحدت در اولویت است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه به همت دولت و همکاری نمایندگان استان همدان پروژه های بزرگ ملی در بودجه کشور پیش بینی شده که این امر باعث ارتقاء جایگاه استان همدان می‌شود، گفت: حضور پررنگ وزیران و مدیران دولت در استان نشانه فضای کار و تلاش در استان است.

وی با بیان اینکه از مجموعه عملکرد مدیران استان همدان رضایت داریم اما انتظارات در شرایط فعلی بیشتر است، گفت: توسعه استان هدفگذاری شده است.

ساختار استخدامی در کشور معیوب و به هم ریخته است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ساختار استخدامی در کشور معیوب و به هم ریخته است، اظهار داشت: ساختار و بخش‌بندی‌های موجود در استخدام کارکنان دولت نیازمند خانه تکانی کلی است.

امیر خجسته افزود: وجود انواع مختلف کارمندی در دستگاه اجرایی مانند کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانی، شرکتی و حجمی توجیه منطقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ روانی هم شرایطی در دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده که هر چقدر نوع قرارداد کارکنان به سمت ثبات و رسمی شدن پیش می‌رود بهره‌وری کار پایین‌تر می‌آید، عنوان کرد: این قاعده به شدت معیوب است و نیازمند بازبینی جدی است.

وی با بیان اینکه در کشور باید یک نیروی رسمی و تخصصی و یک نوع نیروی پاره‌وقت و قراردادی وجود داشته باشد، ادامه داد: طبقه‌بندی مشاغل باید در مورد تمام کارکنان لحاظ شود.

خجسته با اشاره به اینکه بسیاری از کارکنان شرکتی و قراردادی سال‌هاست به امید رسمی شدن با کمترین حقوق و مزایای ممکن کار می‌کنند، افزود: دولت باید نیروهای قدیمی را تعیین تکلیف کند.

نظر شما