شناسهٔ خبر: 34885318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیا برای قبولی کنکور باید کلاس خصوصی رفت؟/ تاکید نفرات برتر کنکور بر کلاس‌های مدرسه

نفرات برتر گنبدی کنکور سراسری با اشاره به اینکه قبولی کنکور هیچ رابطه مستقیمی با کلاس خصوصی و هزینه‌های گزاف آن ندارد بر حضور کامل در مدرسه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، غول کنکور سراسری که سال‌هاست در خواب و بیداری در برابر چشمان دانش‌آموزان ایرانی خودنمایی کرده و هر چند بارها قول‌هایی برای حذف آن از سوی مسوولان داده شده اما به تحقق نرسیده این روزها یک بار دیگر یک نسل از نوجوانان و جوانان ما را مورد محک و آزمایش مبارزه‌طلبی خود قرار داد و در هفته‌های گذشته نتایج اولیه این آزمون توسط سازمان سنجش اعلام شد.

دانش‌آموزان محروم اما نخبه شهرستان گنبدکاووس بار دیگر نشان دادند در سنگ محک این آزمایش نیز موفق هستند و با درخشش بسیار بر رفیع‌ترین قله‌های افتخار خواهند ایستاد، کسب 67 رتبه زیر یک‌هزار در سال‌های اخیر در این شهرستان بی‌سابقه است و به نظر می‌رسد نشان پویایی و رشد و پرشتاب علمی در این منطقه باشد.

اما نکته‌ای که همواره در این ایام و در روزهایی که نتایج کنکور اعلام می‌شود موضوع موسسات آموزشی کنکوری و کلاس‌های خصوصی است که هزینه‌های بسیار سنگینی را بر دوش خانواده‌ها گذاشته و هنوز معلوم نیست آیا واقعا کارآیی لازم را به نسبت هزینه انجام شده دارد یا خیر. موضوعی که بارها در محافل و مجالس مختلف به بحث و تبادل نظر گذاشته شده و بعضا نیز با بی‌انصافی به نفی نقش مدرسه و یا خانواده نیز منجر شده است.

از سویی دیگر موضوع اوج گرفتن تبلیغات موسسات کنکور با حضور نفرات برتر آزمون سراسری در این ایام برای تاثیرگذاری بر دانش آموزان و اولیای دانش آموزان دبیرستانی و در آستانه کنکور موضوعی است که برخی به آن با نگاه تردید و فقدان صحت می‌نگرند.

از این رو با دو تن از نفرات برتر کنکور سراسری سال جاری در گنبدکاووس و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان و استان گلستان گفت و گوی کوتاهی انجام داده‌ایم تا در این باره از آنها پرسش‌هایی را مطرح و پاسخ‌های شفافی را دریافت کنیم:

* فهم درس باید در کلاس درس صورت بگیرد/ فقط در دو درس به کلاس خصوصی رفتم

رتبه دو رشته تجربی کنکور 98 منطقه سه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه من موفقیت در کنکور سراسری را مدیون پدر و مادر و پدربزرگم هستم، اظهار کرد: این سه نفر بودند که در تمام لحظات سال‌های منتهی به کنکور همواره به بنده امید را تزریق می‌کردند.

عرفان آق با بیان اینکه عمده دلیل موفقیت خودم را توجه به توصیه‌های معلمان به ویژه مدیر عزیز مدرسه‌مان در مدرسه «تیزهوشان شهید بهشتی گنبدکاووس» می‌دانم، افزود: من از ابتدا توان تست‌زنی خوبی نداشتم اما با کمک معلمان و مدیر مدرسه توانستم به مرور آن را ارتقا بدهم.

وی با تاکید بر اینکه بنده در طول سال‌های دبیرستان نیازی برای رفتن به کلاس خصوصی ندیدم، خاطرنشان کرد: فقط در سال انتهایی برای افزایش توان تست‌زنی در درس زیست و شیمی چند جلسه کلاس خصوصی رفتم که معتقد هستم اگر توان اولیه و فهم کافی از دروس در مدرسه شکل نگرفته باشد هیچ کلاس خصوصی نیز کارآمد نخواهد بود.

* حتی یک جلسه هم در کلاس درس غیبت نکردم

رتبه 71 علوم تجربی کنکور 98 در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه بنده تا آخرین روز مدارس در کلاس‌های درس حاضر شدم، اظهار کرد: متاسفانه امروزه باب شده که برخی به تصور اینکه با عدم حضور در مدرسه می‌توانند موفق شوند حضور در کلاس‌ها را در سال‌های پایانی تحصیل در دبیرستان کمرنگ می‌کنند که کار اشتباهی است و من حتی یک جلسه هم غیبت نکردم.

مهلا امانی با بیان اینکه اصلا قبول ندارم که باید از فضای مدرسه فاصله گرفت، ادامه داد: از مدیر مدرسه‌ام در دبیرستان دخترانه فرزانگان گنبدکاووس تشکر می‌کنم که همیشه توصیه‌های بسیار خوب و مهربانانه‌ای به ما برای موفق شدن داشتند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده مفرط از دبیر خصوصی و شرکت در کلاس‌های متعدد بیرون از مدرسه اصلا مفید فایده نخواهد بود، تصریح کرد: بنده فقط برای درس زیست و ادبیات چند جلسه از دبیر خصوصی استفاده کردم و عمده مطالب را در همان کلاس درس و از دبیران خودمان در مدرسه آموختم فقط برای افزایش توان تست‌زنی در این دو درس چند جلسه در کلاس خصوصی شرکت کردم.

* عمده تبلیغات موسسات کنکوری کاذب و فاقد صحت است/ نفرات برتر کنکور فریب پیشنهادات مالی را نخورند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از کنکور و اعلام نتایج آن بازار تبلیغات دروغین برخی موسسات آموزشی و تقویتی گرم می‌شود، افزود: باور کنید بسیاری از دانش‌آموزان موفق و برتری که در تبلیغات صورت گرفته در ازای دریافت مبلغ ناچیزی به عنوان دانش آموز حاضر در کلاس‌های آن موسسات معرفی می‌شوند یا اصلا در این موسسه حاضر نشده و یا تنها یکی دوبار در آزمون یا کلاس یک درس خاص شرکت کرده‌اند.

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه آمار و اطلاعات ما نشان می‌دهد عمده افراد موفق در کنکور سراسری کسانی بوده‌اند که در کلاس‌های درس حاضر بوده و از فضای مفید کلاس استفاده کرده‌اند، گفت: عدم غیبت در کلاس‌ها، شرکت در مباحثات گروهی، ارتباط مستمر با دبیر در کلاس، فهم مطالب در کلاس و تمرین آن در منزل و نهایتا در صورت لزوم حضور در کلاس‌های رفع اشکال خود مدارس که به صورت رایگان و یا با هزینه‌های بسیار پائین برگزار می‌شود به تنهایی می‌تواند موفقیت افراد را در کنکور سراسری تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه بنده از همه دانش آموزان برتر کنکور سراسری امسال خواسته‌ام تا از حضور نمادین و احیانا دروغین در تبلیغات موسسات آموزشی که بعضا هم فاقد مجوزهای لازم هستند شرکت نکنند، اضافه کرد: ما در قبال همه خانواده‌هایی که در برابر این تبلیغات اغوا شده و با تصور اینکه این کلاس‌ها موجب موفقیت در کنکور می‌شود مسوول هستیم.

* افراد موفق کنکور همان نفرات برتر درسی مدرسه هستند/ بدون تعصب نیازی به کلاس‌های خصوصی نمی‌بینم

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امروز همه شاهد هستیم که با رشد کیفی مدارس است که رتبه‌های کنکور سراسری نیز در گنبدکاووس ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: ما در دو سال جاری در میانگین نمرات امتحانات نهایی با رشد بسیار خوبی رو به رو شده‌ایم که همین موضوع نمایانگر رشد مدارس ماست.

کمال‌الدین نظرنژاد با بیان اینکه زمانی می‌توانیم بگوئیم موسسات آموزشی و کلاس‌های خصوصی به تنهایی توانسته‌اند رشد ایجاد کنند که نتایج مدارس در امتحانات نهایی، نتایج المپیادهای درون مدرسه‌ای و ملی، جشنواره‌ها و ... مغایر با نتیجه کنکور افراد باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه آن کسانی که رتبه‌های برتر کنکور را کسب کرده‌اند هم در مدرسه جزو شاگردان برتر بوده‌اند و هم در المپیادها و جشنواره‌های علمی رتبه کسب کرده‌اند، افزود: این یعنی مدرسه با افزایش کیفیت خود فرد را برای کنکور آماده کرده و باور کنید بدون تعصب عرض می‌کنم که اگر دانش‌آموزی به درستی از فرصت مدرسه استفاده کند نیازی به کلاس‌های خصوصی ندارد.

انتهای پیام/83014/ر

نظر شما