شناسهٔ خبر: 34885315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۳۱ مرداد

الحاق سامانه «باور ۳۷۳» به شبکه پدافند هوایی/اواخر شهریور؛ برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه

رشد ۲ هزار و ۳۰۰ برابری توان دفاعی کشور، تدوین مدل پیشنهادی جبهه پایداری برای ائتلاف جریان انقلابی، اواخر شهریور؛ برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه، الحاق سامانه «باور ۳۷۳» به شبکه پدافند هوایی از جمله گزیده اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، رشد ۲ هزار و ۳۰۰ برابری توان دفاعی کشور، تدوین مدل پیشنهادی جبهه پایداری برای ائتلاف جریان انقلابی، اواخر شهریور؛ برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه،  الحاق سامانه «باور ۳۷۳» به شبکه پدافند هوایی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

رشد ۲ هزار و ۳۰۰ برابری توان دفاعی کشور/ محصولات صنایع دفاعی به بیش از ۷۷۰ خانواده رسیده است

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» شب گذشته (چهارشنبه 30 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تشریح دستاوردهای کشورمان در حوزه دفاعی پرداخت و با اشاره به اینکه از دو منظر کمیت و کیفیت می توان جایگاه صنایع دفاعی را در کشور ارزیابی کرد، گفت: یکی از طریق آثار و پیامدها رشد صنایع دفاعی در دو موقعیت قبل و بعد از انقلاب چگونه است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با بیان اینکه امروز که در شرایط تهدید و تحریم های جدی روبرو هستیم مرزها مردم در امنیت خوبی برخوردار هستند، گفت: این امر نشان از ارزیابی مثبت صنایع دفاعی کشور است.

 

وی در ادامه با اشاره به ارزیابی های موسسات خارجی با 55 شاخص مختلف از توان دفاعی کشورمان گفت: بعضی از سایت های غربی رتبه و قدرت نظامی ایران نظامی ایران در سال 2018 در بین 136 کشور از رتبه 20 به 13 رسیده است یعنی 7 رتبه رشد داشته است اما ارزیابی ایمان، انگیزه و اعتقاد از توان موسسات ارزیاب خارجی خارج است و ما مطمئن هستیم این رزیابی های کیفی اثر بخش تجهیزات نظامی را چند برابر می کند.

 

تدوین مدل پیشنهادی جبهه پایداری برای ائتلاف جریان انقلابی

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی از تدوین مدل پیشنهادی ائتلاف جریان انقلابی توسط این تشکل خبر داد.

 

«مرتضی آقا تهرانی» در حساب توییتری خود نوشت: «به لطف الهی پس از نشست های متعدد مدل پیشنهادی ائتلاف جریان انقلابی، در جلسات شورای مرکزی پایداری تدوین شده که توسط سخنگوی جبهه پایداری اعلان خواهد شد.»


وحدت میان اصولگرایان موضوعی است که با فرارسیدن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر مطرح شده است. اصولگرایان پس از پشت سر گذاشتن ائتلاف هایی چون جامعتین، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) این بار در قالب شورای ائتلاف سعی دارند به شکل ائتلاف در انتخابات حضور داشته باشند.


اما این بار هم زمزمه های اختلاف میان اصولگرایان به گوش می رسد. برای نمونه مهدی چمران نائب رئیس جمنا در واکنش به اظهارات غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت درخصوص تشکیل شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب، گفت: خلاف برخی تصورات که به هر دلیلی ایجاد شده، گفتند دوران جمنا تمام شده و شورای ائتلاف بوجود آمده؛ در صورتی که این شورا تشکلی نیست که میان مردم برود و سازماندهی کند و تشکیلات درست کند و اصلاً چنین امکانی ندارد و نمی‌تواند. مشابه چنین اظهاراتی را اعضای جمعیت پیشرفت رفاه و عدالت، محمد مهاجری، جریان منتسب به احمدی نژاد و چند تن از اصولگرایان داشته اند.  

 

باور ۳۷۳؛ سامانه‌ای که ‌رعشه برتن دشمنان می‌اندازد/ شکارچی بزرگ آماده حراست از آسمان ایران

متخصصان صنعت دفاعی ‌امروز در دوران شکوفایی، اقتدار، خودکفایی، بالندگی و پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیر در حوزه‌های دفاعی و امنیتی‌،‌ توانسته‌اند با قطع هر گونه وابستگی به استبکار جهانی و با اتکاء کامل به صنعت و تکنولوژی بومی و ملی، پیشرفته‌ترین و مجهزترین تجهیزات و سلاح‌های دفاعی را با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برای حفظ و حراست از کیان و حدود و ثغور ایران اسلامی تولید ‌و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهند.

 

‌متخصصین متعهد و ولایتمدار وزارت دفاع با تبعیت کامل و محض از رهنمودها و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری عزمی جزم و همتی والا، توانستند با روحیه خودباوری منبعث از تفکر ناب و الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در مقابل تمامی تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و تبلیغات سوء و منحرف کننده غرب ایستادگی نموده و با اتکاء و دانش بومی و داخلی  با بهره‌گیری از تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس در مسیر فرآیند تحقیق‌، پژوهش، تولید، خودکفایی و نوآوری به قله‌های رفیع عزت و افتخار و سربلندی نائل شوند.‌

 

صنعت دفاعی که امروز به عنوان افتخار ملت ایران قابل معرفی است، حاصل تلاش و مجاهدت چهل ساله متخصصین و دانشمندان جوان این ملت است که بنای آن با تدبیر خودکفایی که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) گذاشته شد و با حمایت‌ها، هدایت‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب در مسیر رشد و اعتلا حرکت کرد و امروز به نقطه ای رسیده ایم که قادر به تامین کلیه نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح در چارچوب دفاع اطمینان بخش هستیم.

 

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه اواخر شهریور برگزار می شود

«ابراهیم گالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: قرار است «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در خصوص تحولات سوریه تلفنی گفت و گو کند.

 

طبق ترجمه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، پیشتر «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران از برگزاری نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) خبر داده بود.

 

سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار مرتبه در شهرهای سوچی روسیه (آذر ۹۶) ؛ آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) گفت ‌و گوهای مشترکی با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه داشته اند.

 

از سوی دیگر مقامات سیاسی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه  ازحدود سه سال پیش مذاکراتی موسوم به نشست "آستانه" را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و با تاکید بر مشارکت طرف های سوری شامل دولت این کشور و گروه های معارض آن برگزار کرده اند.

 

الحاق سامانه «باور ۳۷۳» به شبکه پدافند هوایی با فرمان رئیس‌جمهوری

حجت الاسلام «حسن روحانی» صبح پنجشنبه (۳۱ مرداد) در حاشیه مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور، از سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ بازدید و فرمان رونمایی از این سامانه را صادر کرد.

 

رئیس جمهوری کشورمان در ابتدای حضور در محل برگزاری مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به مقام والای شهیدان، از یگان تشریفات مستقر در محل سان دید و سپس از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید کرد.

 

روحانی همچنین در بازدید از قسمت‌های مختلف سامانه بومی پدافند هوایی باور  ۳۷۳، از جمله لانچر ، رادار جستجوگر، رادار ردگیر، موشک صیاد ۴ و مرکز فرماندهی و کنترل با توضیح وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و متخصصان صنعت دفاعی کشور در جریان روند ساخت این سامانه بومی و کارکرد آن قرار گرفت.

 

انتشار مذاکرات شورای نگهبان به صورت کاغذی و در پایگاه پژوهشکده این شورا

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی یادداشتی در صفحه خود در توئیتر نوشت: در قضایای چند روز اخیر که متأسفانه برخی آتش بیار معرکه شده بودند، دیگرانی نیز با چشمان بسته چاره کار را در انتشار مذاکرات شورا دیدند، غافل از اینکه این مذاکرات چند سالی است هم به صورت کاغذی و هم در پایگاه پژوهشکده منتشر می‌گردد، اگر برخی نمی‌بینند شاید عینک دیگری لازم است!

 

وزرای اقتصاد و ارتباطات به نمایندگان پاسخ می‌دهند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده سه روز (یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه) جلسه علنی خواهند داشت که دستور کار قوه مقننه از سوم تا پنجم شهریور به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح الحاق دو تبصره به بند "د" ماده ۸۸ قانون برنامه پنجم ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح الزامات اجرای توزیع و عرضه سوخت و سی ان جی در کشور

 

سامانه باور ۳۷۳ قوی‌تر از سامانه S۳۰۰/خروج از برجام به معنای عهدشکنی و تروریسم اقتصادی است

حجت الاسلام «حسن روحانی» صبح امروز (پنجشنبه ۳۱ مرداد) ضمن تبریک هفته دولت و روز صنعت دفاعی ضمن تبریک ایام بسیار پربرکت عید غدیر خم، میلاد با سعادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع)، هفته دولت و روز صنعت دفاعی افزود: این روز را به سفرا و وابستگان نظامی خیر مقدم می گویم و امیدوارم روابط ایران با همه کشورهای دوست از لحاظ سیاسی ،‌امنیتی و دفاعی، اقتصادی و فرهنگی روز به روز مستحکم تر باشد. 


رییس جمهوری ادامه داد: همیشه در روز صنعت دفاعی، صنعتگران دفاعی ما هدیه بسیار ارزشمند و مناسبی را سالانه تقدیم ملت غیور و شریف ایران می کنند. سال گذشته رونمایی از یک جنگنده "کوثر" کردیم که هم بال و بدنه و هم موتور توسط صنعت دفاعی ما انجام گرفته بود و پرواز این هواپیمای جنگنده هدیه صنعت دفاع کشور به مردم بود.


روحانی یادآور شد: البته در طول سال هم هدایای دیگری از جمله فعالیت زیردریایی و ناوچه های جدید که در زمینه قدرت دفاعی دریایی ما بسیار حائز اهمیت بود، داشتیم. 


رییس جمهوری اضافه کرد: اگر بخواهیم سامانه پدافند هوایی جدید را با پدافند هوایی معروف اس 300 و اس 400 مقایسه کنیم، سامانه ای است که از اس 300 قوی تر و به اس 400 بسیار نزدیک است. و این کار بسیار ارزشمند و هدیه بسیار بزرگی از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع ما برای مردم است.


وی در ادامه گفت: آمریکا از سال ۹۶ یعنی حدود دو سال پیش توطئه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. در آغاز جنگ روانی و سیاسی و سپس جنگ اقتصادی برنامه ریزی کرد. علامت هایی هم آنها در سال ۹۶ و ۹۷ دریافت کردند که شاید مشوق آنها در این توطئه بود./

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما