شناسهٔ خبر: 34885213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاندار:

سازمان های مردم نهاد واگذاری کارها را از مسئولان خراسان رضوی مطالبه کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان های مردم نهاد واگذاری کارها به مردم را از مسئولان در این استان مطالبه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی امروز در گردهمایی فعالان تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی در مشهد افزود: اگر کارها در تمام حوزه ها به ویژه اقتصادی و اجتماعی به مردم واگذار نشود کار در شبکه دولت به کندی پیش می رود و بهره وری آن هر روز پایین می آید.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر حضور مردم در حوزه های مختلف سبب پیشرفت آنها شده و باید در ایران نیز کارها به ملت واگذار شود و دولت تنها حامی و ناظر باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: دولت در این استان هر مقدار اختیاراتی که دارد  را به مردم واگذار می کند و تشکل های مردم نهاد بهترین مکان در این زمینه هستند.

رزم حسینی افزود: واگذاری کارها به مردم در خراسان رضوی به ویژه در حوزه اجتماعی، سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود و این آمادگی وجود دارد تا با تشکل های مرم نهاد همکاری بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به رتبه اول تا ششم خراسان رضوی در آسیب های اجتماعی ادامه داد: شایسته نیست استانی که از همه لحاظ از جایگاه بالایی برخوردار است در زمینه آسیب های اجتماعی رتبه بدی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با مشارکت مردم می توانیم آسیب ها را کاهش دهیم و مردم نا محرم نیستند و هر کجا به آنها اعتماد کردیم کارها حل شده است زیرا ما نظامی مردم پایه هستیم.

رزم حسینی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی بر پایه مردم بنا شده است و باید فرهنگ خلق ثروت را در این استان گسترش دهیم.  

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالبه باید در خراسان رضوی گسترش پیدا کند ادامه داد: فرهنگ مطالبه از مسیر قانونی را باید تشویق کنیم که اگر این فرهنگ در مسیر واقعی باشد دیگر معترضی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در شورای امنیت استان هم از مطالبات به حق و قانونی مردم در حوزه اجتماعی و اقتصادی حمایت می شود.  

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۹۴۲ سازمان مردم نهاد با ۲۹ موضوع در این استان فعالیت می کنند.

سید حمید موسوی افزود: خراسان رضوی در زمینه فعالیت تشکل های مردمی از نظر کمی از جایگاه بسیار مناسبی در کشور برخوردار است و  برخی از تشکل های مردمی در خراسان رضوی در حوزه بین المللی نیز فعالیت دارند.

تعدادی از مسئولان تشکل های مردم نهاد خراسان رضوی هم در این نشست به مشکلات و فرصت های پیش رو در حوزه فعالیت خود پرداختند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظر شما