شناسهٔ خبر: 34885125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با مرآت مطرح کرد:

طرح "رسم ابرار" اقدامی ارزشمند در توجه به مشکلات جامعه

کارشناس مسائل فرهنگی، طرح "رسم ابرار" را اقدامی ارزشمند در توجه به مشکلات جامعه دانست و گفت: در این طرح به اهل بیت(ع) تاسی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله افتخاری کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اجرای طرح "رسم ابرار" در کشور، گفت: در شرایط اقتصادی امروز جامعه، توجه به مشکلات دیگران و نیازمندان را در داشته های خود شریک کردن، اقدام ارزشمندی است که در این طرح نمود دارد.

وی با بیان اینکه در طرح "رسم ابرار" به داستان اهل بیت(ع) در سوره "هل اتی" تاسی شده است، تصریح کرد: در قرآن کریم در آیه این سوره آمده «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا. و به فقیر و یتیم و اسیرطعام می دهند، با وجود احتیاجی که به آن طعام دارند».

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه در این طرح به تبعیت از امیرالمومنین(ع) و خانواده بزرگوارشان، افراد سه روز روزه می گیرند و هزینه افطار خود را به نیازمندان می بخشند، افزود: علاوه بر اینکه  متقاضیان با گرفتن روزه طرح را اجرا می کنند، اعلام شود افرادی که توانایی روزه ندارند نیز بدون گرفتن روزه در این طرح شرکت و هزینه اطعام خود را به دیگران دهند.

افتخاری اضافه کرد: در روایات زیادی رسیدگی به محرومین سیره اهل بیت(ع) معرفی شده و در آیات قرآن کریم نیز آمده که مومنین بخشی از اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که تحت تاثیر آسیب های اجتماعی قرار دارند یا فقیر هستند، یا یتیم و یا اسیر که باید به آنها توجه شود، گفت:  همه اینها بر عده حاکمیت نیست و بخشی از رسیدگی به نیازمندان را باید خود مردم اقدام کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای کمک به دیگران، عده ای از جانشان، عده ای از مالشان و عده ای نیز از آبرویشان مایه می گذارند، اظهار کرد: اینها حرکات جهادی است که هر کدام به نحوی سرمایه ای که در اختیار دارند را در راه خدا می دهند.

افتخاری خاطر نشان کرد: این حرکت های جهادی اوایل انقلاب وجود داشت که مردم برای کمک به دیگران و رزمندگان اقدام می کردند و هم اکنون نیز جوانان باید از اهل بیت(ع)، بزرگان دین و پیشکسوتان الگو بگیرند و در راستای کمک به دیگران اقدام کنند.

به گزارش مرآت، "رسم ابرار" طرحی است که به مناسبت روزهای 23 الی 25 ذی الحجه و ایام نزول سوره هل اتی(انسان) و ماجرای اعطای افطاری به مسکین، یتیم و اسیر توسط حضرت علی(ع) و حضرت زهرا، قرار است خانواده ها روزه بگیرند و هزینه افطار خود را برای کمک به مساکین، ایتام و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به شماره حساب های اعلام شده واریز نماید.

اطلاعات کامل تر در خصوص اجرای این طرح را از اینجا بخوانید.

انتهای پیام/ م

نظر شما