شناسهٔ خبر: 34885117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول فضای مجازی سپاه لرستان:

شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود/لزوم تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز در فضای مجازی

مسئول فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شد شاهد ناهنجاری اجتماعی و امنیتی نبودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سرهنگ علی رشنو ظهر امروز در همایش فعالان فضای مجازی استان اظهار داشت: خاکریز اول ما فضای مجازی است و در این فضای غیر ملموس جنگی شکل گرفته که این جنگ خاموش شده ولی اثرات آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

 

وی افزود: اثرات آن از آسیب‌های شخصی و جسمانی تا آسیب‌های خانوادگی به شمار می‌رود و همچنین آسیب‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد و سبب تغییر ارزش‌ها می‌شود به طوری که ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل می‌شود و در جامعه اثراتی دارد که آن را به عنوان نافرمانی مدنی می‌شناسیم.

 

مسئول فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با بیان اینکه فضای مجازی قسمتی از جنگ نرم است عنوان کرد: مشکلاتی که در راه محقق شدن آرمان‌های ما وجود دارد و سبب شده به این وضعیت دچار شویم، گستردگی و عدم نظارت بر فضای مجازی است.

 

وی بیان کرد: فضای مجازی تاکنون دو حس‌ انسان را در بر گرفته و اگر استفاده درست از فضای مجازی نشود پنج حس دیگر را در بر می‌گیرد و الان دشمن روی این موضوع کار می‌کند؛ در کشورهای پیشرفته و کشورهای دیگر اینگونه نیست که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای هر سنی فراهم باشد.

 

سرهنگ رشنو تصریح کرد: الان به دلیل عدم نظارت و وجود قوانین این فضا به شکلی درآمده است که از هر قشری اینترنت در اختیار دارند و می‌توانند به تمام محتواها دسترسی پیدا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی هنوز پس از گذشت 10 سال یکی از طرح‌هایی که ارائه شده را اجرا نکرده است، اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شد شاهد ناهنجاری اجتماعی و امنیتی نبودیم، این شبکه ما را از بیگانگان جدا می‌کند و بستر را در اختیار خودمان قرار می‌دهد، در بستر دشمن خیلی قدرت نداریم و در قوانینی به ما اجازه دسترسی نمی‌دهد.

 

مسئول فضای مجازی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: عدم وجود قوانین شفاف، عدم فرهنگ‌سازی مناسب از تکنولوژی‌های نوین، تلاش سازمان یافته زیرپوستی سیاست‌مداران از ابزار فضای مجازی، سوء استفاده برخی از جریانات فضای مجازی برای کسب آرا و تحمیل به دیگران، ضعف در نظارت و استفاده از لایه‌های فضای مجازی از جمله مشکلات است.

 

وی با بیان اینکه بنا است در شش لایه فضای مجازی فعالیت کنیم اظهار داشت: اگر شبکه‌سازی دقیق و منسجم نداشته باشیم قطعا نمی‌توانیم در فضای مجازی کاری انجام دهیم؛ یکی از ابزارها گردان‌های سایبری، استفاده از نیروهای بسیج و متخصصان فضای مجازی و ایجاد گروه‌های اندیشه‌ورز در فضای مجازی است.

 

سرهنگ رشنو افزود: فرماندهان باید اولویت ویژه‌ای را برای فضای مجازی مد نظر داشته باشند چرا که در فضای مجازی می‌توانیم خیلی از دغدغه‌ها را از بین ببریم.

نظر شما