شناسهٔ خبر: 34885030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کره جنوبی: آمریکا و کره شمالی به زودی گفت‌وگو‌ها را از سر می‌گیرند

یک مقام ارشد کره جنوبی از احتمال از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود آمریکا و کره شمالی به زودی مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای را از سر بگیرند.

«کیم هیون چانگ» معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی پس از دیدار یک ساعته با «استفن بیگن» فرستاده آمریکا در امور کره شمالی در سئول، بدون اشاره به جزئیات این دیدار، خطاب به خبرنگاران گفت: عقیده من بر این است که کره شمالی و آمریکا به زودی مذاکره‌ای را انجام خواهند داد و این مذاکره به خوبی پیش خواهد رفت.

وی همچنین گفت شورای امنیت ملی کره جنوبی اواخر امروز، پنجشنبه به منظور بازبینی توافق تبادل اطلاعاتی با ژاپن تشکیل جلسه خواهد داد.

مذاکرات به منظور برچیدن برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی از زمان نشست دوم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در ماه فوریه در ویتنام برگزار شد و با شکست مواجه گردید، متوقف شده است.

ترامپ و کیم جونگ اون بار دیگر در ماه ژوئن در مرز دو کره با یکدیگر دیدار و توافق کردند تا مذاکرات از سر گرفته شود.

صحبت‌های این مقام کره جنوبی در حالی بیان می‌شود که یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی امروز به مسأله خرید جنگنده‌های اف-۳۵ شبح آمریکا از سوی کره جنوبی اشاره و اعلام کرد کشورش به انجام گفت‌وگویی که با تهدیدات نظامی همراه باشد، علاقه‌ای ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما