شناسهٔ خبر: 34884912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه رایزنیهای ظریف در کشورهای اسکاندیناوی؛

دیدار وزیر خارجه کشورمان با نخست وزیر نروژ

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با نخست وزیر نروژ دیدار و درباره موضوع های منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلو؛" محمد جواد ظریف" عصر دیروز به وقت محلی و پس از رایزنی با مقامات فنلاند و سوئد وارد اسلو، پایتخت نروژ شد.

وی صبح امروز با خانم « ارنا سولبرگ »، نخست وزیر نروژ دیدار کرد و پس از آن نیز با وزیر تجارت و صنعت این کشور رایزنی کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3862382"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2506083/3862382?width=340&height=240"></script></div>

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با « توربیورن روایساکسن » وزیر تجارت صنعت و شیلات نروژ دیدار و درباره همکاری های بین المللی و اقتصادی گفتگو کرد.

دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ دیدار ظریف با نخست وزیر و وزیر تجارت نروژ

 حضور "ظریف" در نشست موسسه امور بین‌الملل نروژ
سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش در موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ ( NUPI ) آغاز شد.
"محمد جواد ظریف "در ادامه رایزنی های دیپلماتیک در اسلو، در نشست موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ (NUPI) حضور یافت و در جمع تعدادی از اندیشمندان و محققان این موسسه درباره مسائل منطقه ای، بین‌المللی و توافق هسته‌ای برجام سخنرانی کرد.

ظریف: ما در خلیج فارس جنگ آغاز نخواهیم کرد اما از خودمان دفاع خواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز, محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: ما در خلیج فارس جنگ آغاز نخواهیم کرد اما " از خودمان دفاع خواهیم کرد".
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3862232"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2506083/3862232?width=340&height=240"></script></div>
 
دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رییس کمیسیون خارجه و دفاع پارلمان نروژ
وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس و اعضای کمیسیون خارجه و دفاع این کشور درباره برجام و همکاری های اقتصادی گفتگو کرد.
خانم «هات فیلدت» رئیس کمیسیون خارجه و دفاع پارلمان نروژ پس از دیدار با "محمد جواد ظریف" و در جمع خبرنگاران گفت: گفتگوهای مستقیم و بسیار جدی درباره موضوع های مختلف از جمله افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا داشتیم.
وی افزود: هر چند نروژ متحد نزدیک آمریکا است اما به طور جدی از برجام حمایت می کند و همچنین از افزایش همکاری های اقتصادی دو جانبه حمایت می کنیم.
"هات فیلدت" خاطرنشان کرد: از همه طرف ها می خواهیم که از افزایش تنش ها خودداری کنند و از ایران می خواهیم به تعهدات کامل خود در برجام بازگردد.

نظر شما