شناسهٔ خبر: 34884759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

۸۰ درصد فضای کتابخانه‌های خراسان جنوبی نوسازی شد

محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه‌ها باید به لحاظ منابع و فضای فیزیکی در مطلوب‌ترین شرایط باشد لذا تاکنون تمامی

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه‌ها باید به لحاظ منابع و فضای فیزیکی در مطلوب‌ترین شرایط باشد لذا تاکنون تمامی کتابخانه‌های مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها شاداب سازی، تجهیز و بازسازی شده است.

وی اظهار داشت: تجهیز، نوسازی و بهسازی کتابخانه‌ها با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خیران تاکنون در استان با موفقیت انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد کتابخانه، عضویت، منابع موجود و زیربنای کتابخانه به نسبت میزان جمعیت از شاخص‌های سنجش وضعیت کتابخانه‌ها در استان‌هاست که در هر چهار شاخص به میزان میانگین کشوری در شرایط مطلوب قرار داریم.

وی گفت: اکنون ۹ کتابخانه در مرکز استان وجود دارد که از این تعداد هفت کتابخانه در شمال شهر واقع شده برعکس توزیع سایر خدمات و امکانات در جنوب شهر بیشتر است.

رضایی ادامه داد: اگر قرار باشد به لحاظ کارشناسی برای احداث کتابخانه جدید در مرکز استان اقدام شود باید در جنوب شهر فضای کتابخانه‌ای افزایش یابد.

وی یادآور شد: با توجه به قشر جوانی که در شمال شهر وجود دارد و مطالبات به جای آنان، استاندار خراسان جنوبی تاکید دارند در بافت جدید شهر که شمال شهر محسوب می‌شود یک باب کتابخانه احداث شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: در این زمینه یک باب کتابخانه با مساحت ۲۷۰ مترمربع در بلوار شعبانیه بیرجند احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: برای احداث این کتابخانه ۸۰۰ میلیون تومان هزینه برآورد شده است که ۵۰ درصد اعتبار توسط استانداری و مابقی توسط خیرین و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تامین خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبار پیش بینی می‌شود در یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.

 ۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام

نظر شما