شناسهٔ خبر: 34884679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

52 موکب از البرز در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر می‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: حدود 52 موکب از هیأت هایی که مردم در ایام محرم در آن ها عزاداری می‌کنند در پیاده روی اربعین حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ظهر امروز در جلسه شورای اداری البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: پیش بینی می شود امسال سه میلیون و 500 هزار نفر از مردم در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه مسؤولیت کارگروه تغذیه این کاروان عظیم به سازمان عتبات واگذار شده است، اظهار کرد: حدود 52 موکب از هیأت هایی که مردم در ایام محرم در آن ها عزاداری می‌کنند در پیاده روی اربعین حضور دارند که این 52 موکب به 45 تا 47 هزار نفر خدمات رسانی خواهند کرد.

این مقام مسؤول ضمن تشکر از مجموعه شهرداری و شوراهای شهر، اضافه کرد: حضور پاکبانان شهرداری ها در حواشی این پیاده‌روی بسیار قابل تقدیر است و امیدواریم کمک‌های نقدی این ارگان‌ها نیز مشمول حال موکب‌های استان البرز بشود.

شکری با بیان اینکه استان البرز در سه نقطه از عراق خدمات رسانی خواهد داشت، مطرح کرد: اولین پایگاه مستقر در نجف عمود 188 است که از 20 هزار نفر پذیرایی خواهد کرد. دومین مکان استقرار نیز در مسیر نجف به سمت کربلا است که آمادگی پذیرایی 10 هزار نفر را دارد.

وی با اشاره به اینکه سومین حوزه استقرار موکب‌های البرز در کربلای معلی است که ظرفیت پذیرایی از 10 هزار نفر به صورت متمرکز را دارد، اضافه کرد: با تقویت زیرساخت ها می‌توانیم کمبودهای موجود و مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه موکب های البرزی از 25 محرم در مسیر مستقر خواهند شد، عنوان کرد: مواکب عراقی چند روز پیش از اربعین فعالیت خود را آغاز می کنند اما موکب های ایرانی 20 روز پیش از ماه اربعین ارائه خدمات خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/پ/1102/س/3/ر

نظر شما