شناسهٔ خبر: 34884664 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ازون تراپی: افزایش توان سیستم ایمنی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها

اوزون تراپی در طول تاریخ برای درمان بیماری‌های مختلفی مورد استفاده قرارگرفته است. اخیراً، از این روش درمانی به عنوان ابزاری برای انجام فرایندهای ضد پیری استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

اوزون تراپی در طول تاریخ برای درمان بیماری‌های مختلفی مورد استفاده قرارگرفته است. اخیراً، از این روش درمانی به عنوان ابزاری برای انجام فرایندهای ضد پیری استفاده می‌شود. با افزایش سطح اکسیژن در خون، اکسیژن به بافت‌های کل بدن می‌رسد و علاوه بر این که باعث بهبود ظاهر پوست ما می‌شود، به تسریع روند بهبودی در بدن و سم‌زدایی خون و کبد کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. این کار از طریق تزریق در ورید، رکتال یا در سوناهای مخصوص انجام می‌شود که در آن سر شما در بیرون از زون درمانی قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود که اوزون تراپی در جلسات درمانی 10 دقیقه‌ای انجام شود.

هر سال ما برای درمان بیماری‌های مختلف از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنیم. با این که این داروها به درمان برخی عفونت‌ها کمک می‌کنند اما در درمان عفونت‌های ویروسی که یکی از عوامل مهم ابتلا به آنفولانزا است مؤثر نیستند. در واقع، آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر از بین بردن باکتری‌های بد در بدن، باکتری‌های مفید را نیز می‌کشند و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

به نقل از متخصصین کلینیک رازی اوزون یکی ماده ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضدویروسی است و اوزون تراپی یک جایگزین مناسب و بدون عوارض جانبی سمی برای آنتی‌بیوتیک‌ها است. ازون درمانی وقتی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد توجه قرار می‌گیرد، ما را از ابتلا به بیماری که در نهایت نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارند، مصون می‌کند.

اوزون تراپی: یک معجزه درمانی

اوزون تراپی اولین مرتبه در اواسط صده 1800 برای مقاصد طبی به عنوان روشی برای استریلیزه کردن اتاق مورد استفاده قرار گرفت. بعدها، از این روش برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند سل نیز استفاده شد. امروزه این روش درمانی برای مقاصد ضد پیری استفاده زیادی می‌شود.

به نقل از کلینیک امید اوزون را هم از طریق تزریق و هم از طریق رکتال وارد بدن می‌کنند و هر جلسه درمانی آن بین 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. از آنجا که خون از اکسیژن و اوزون اشباع می‌شود یک محیط هوازی ایجاد می‌شود که سلول‌های متابولیسم بی‌هوازی مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها نمی‌توانند در آن زنده بمانند. با این که استنشاق اوزون خطرناک است اما ویژگی‌های آن در خون مانع وارد آمدن آسیب به ما می‌شود. در واقع، مزیت اوزون در جریان خون و ارگان‌ها اخیراً مورد تحقیق قرار گرفته و حقایق جدیدی در مورد اوزون تراپی به عنوان یک جایگزین مطمئن برای برخی داروهای اولیه مورد تأیید قرار گرفته است.

متخصصان کلینیک درد امید معتقدند اوزون تراپی برای کاهش وزن نیز بسیار مؤثر است. زمانی که این روش درمان همراه با یک رژیم غذایی مناسب و عادات سالم به کار برده شود به شما در رسیدن به وزن ایده آل یا حتی مقابله با چاقی کمک می‌کند. در واقع، چاقی و عادات مضر مانند استعمال دخانیات و مصرف الکل و فست فودها باعث از بین رفتن اکسیژن و تجمع سموم در بدن می‌شود. پس اوزون یک روش عالی برای کاهش وزن و دفع سموم از بدن است.

 اوزون تراپی: یک روش پیشگیرانه

افرادی که به طور مکرر مسافرت می‌روند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند. متغیر بودن الگوهای خواب، برنامه‌های کاری پر جنب و جوش، پایین بودن سطح اکسیژن و هوای بازیافتی در هواپیماها باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده و فرد سریع‌تر دچار بیماری می‌شود. افرادی که همیشه در حال مسافرت هستند بهتر است قبل و بعد از هر سفر تحت اوزون تراپی قرار گیرند. به هر حال، این کار سیستم ایمنی بدن را قبل از ترک محل تقویت کرده و به بدن برای مقابله بهتر با مواد آلوده و استرس‌های سفر کمک می‌کند. اوزون تراپی را همچنین می‌توان در ماه‌های سرد فصل زمستان به عنوان یک راه برای درمان آنفولانزا به کار برد. با این که واکسن آنفولانزا یک اقدام پیشگیرانه برای ابتلا به آنفولانزا است، اوزون تراپی یک سپر برای بسیاری از بیماری‌های مسری است که در فصل زمستان ممکن است به آنها مبتلا شویم. یک عارضه جانبی جالب اوزون تراپی، شفاف‌تر شدن رنگ پوست است و این اثر، تنها دلیلی است که بسیاری از افراد تمایل دارند تحت اوزون تراپی قرار گیرند.

اوزون تراپی: به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

آیا شما زیاد سفر می‌کنید، ساعات طولانی کار می‌کنید یا می‌خواهید با پیری زودرس مقابله کنید، اوزون تراپی یک روش عالی برای دست‌یابی به این اهداف است. افزایش اکسیژن در خون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بسیار سالم‌تر از مصرف داروها است.

برای چه مواردی می‌توان از اوزون تراپی استفاده کرد؟

 

تقویت سیستم ایمنی بدن
پاکسازی کبد
درمان کمکی برای بیماران مبتلا به سرطان
بهبود مشکلات گردش جریان خون
کمک به مقابله و پیشگیری از ابتلا به عفونت
مفید برای جلوگیری از اثرات پیری، تأخیر در فرایند پیری
کمک به مدیریت سندرم خستگی مزمن و استرس
یک اقدام درمانی کمکی برای بیماری‌های قلبی و عروقی ( برگرفته از سایت دکتر قلب)
کمک به بهبود بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت ب و ث، زونا، تبخال و آنفولانزا
درمان زخم‌ها، آکنه، پسوریازیس
بیمارهای روماتیسمی
یک اقدام درمانی کمکی برای افراد مبتلا به دیابت ( برگرفته از سایت دکتر منشادی متخصص غدد)
کمک به درمان آلرژی‌ها
کمک به درمان خشکی مفاصل

نظر شما