شناسهٔ خبر: 34884375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کسب دانش میزان خسارات‌‌ حوادث را کاهش می‌دهد

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: نمی‌توانیم جلوی بسیاری از حوادث را بگیریم، اما با دانش می‌توانیم، میزان خسارات‌‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباسعلی نظیری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهر ساوه با بیان اینکه با دانش می‌توان جلوی بسیاری از خسارت‌‌ها را گرفت، اظهار کرد: در سیلاب‌های اخیر بهار امسال ۲۰ جلسه در استان مرکزی برگزار شد و توانستیم خسارت‌های ناشی از سیل را در استان به حداقل برسانیم و اقدامات انجام شده ستادهای مدیریت بحران استان به‌ویژه ستاد بحران شهرداری ساوه در مهار سیلاب قابل تقدیر بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نشست رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تأکید کردند، ستاد بحران همیشه باید مثل یک مرزبان حاضر باشد و فرموده مقام معظم رهبری بیانگر جایگاه ستاد مدیریت بحران است.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به وجود بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند گرما، سرما، زلزله، سیل و... چاره‌ای جز پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران را نداریم.

نظیری ابراز داشت: استان مرکزی و شهرستان ساوه دارای پتانسیل خطرساز بالایی است و با توجه به اینکه معین استان تهران نیز می‌باشد نقش ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها در این استان بسیار برجسته است لذا باید همه دست به دست هم داده تا با توجه به کمبود اعتبارات از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی وظیفه مدیریت بحران را آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد آرامش در بین مردم دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات کشور در پرداخت خسارت پس از بحران لازم است تا با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مردم را به سمت بیمه کردن اموال ترغیب کنیم تا هر چیزی که احتمال خسارت دارد را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما