شناسهٔ خبر: 34884296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توانمندسازی روستائیان با اجرای طرح شبکه توسعه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پیگیری اجرای فراگیر طرح شبکه توسعه اجتماعی رسالت با همکاری بانک قرض الحسنه رسالت در روستاهای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اجرای فراگیر طرح شبکه توسعه اجتماعی رسالت گفت: با دستور استاندار مازندران در حال پیگیری اجرای فراگیر این طرح در روستاهای استان مازندران هستیم.

وی افزود: شبکه توسعه اجتماعی رسالت ساختاری گسترده است که با محوریت کانون‌های مردمی (ازجمله کانون‏‌های همیاری اجتماعی و کانون‌های کار و زندگی)، راهبران (شامل اشخاص حقیقی و سازمان‏‌های راهبری) و حامیان (ازجمله شخصیت‏‌ها و سازمان‏‌های دولتی-خصوصی) شکل گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر اینکه این شبکه به‏ دنبال توسعه همیاری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی در جامعه است خاطرنشان کرد: همیاری اجتماعی یعنی با تعاون و همیاری می‌توانیم خیلی مسائل و نیازهای جامعه را با توان خود جامعه برطرف کنیم و برآورده شود.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال مازندران تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح در کارآفرینی اجتماعی، کسب و کار خانگی است، یعنی هر خانه یک کارخانه، تولید در شهرهای کوچک و روستاها، مصرف در شهرهای بزرگ و این باعث می‌شود با توسعه اقتصادی روستاها مهاجرت هم کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در این راستا، به ‏دنبال این هستیم کانون‎های همیاری اجتماعی در بطن جامعه شکل بگیرد که قطعا باعث خواهد شد مردم خودشان به ‎طور خودجوش و جمعی به رفع نیازهایشان بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: هدف این است که باهمدیگر، سبک زندگی و تفکر مردم را به ‎گونه‎ای ارتقا دهیم که همگی به این نتیجه برسند که می‎توانند با همیاری، با دور هم جمع شدن، با هم‎ افزایی و تعاون کاری کنند که نیازها و مسائل اجتماعی و موضوعاتی مثل معیشت، کسب و کار و اشتغال خانوار، ازدواج و تحصیل و… حل شود، بدون این که نیازی داشته باشند که متکی به غیر خودشان باشند.

این مسؤول اظهار کرد: این اداره کل نیز به دنبال اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار است که به کارآفرینی اجتماعی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اهدافی کیفی از قبیل خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو را در استان دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/86018/ع

نظر شما