شناسهٔ خبر: 34883718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کابوس مکرون/ پیوستن جلیقه‌زرد‌ها به ۵۰ سازمان ضدجهانی‌سازی برای تظاهرات علیه «نشست گروه ۷»

معترضان جلیقه‌زرد و سازمان‌های ضد جهانی‌سازی در نظر دارند تظاهراتی را علیه برگزاری نشست گروه ۷ برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

کابوس مکرون/پیوستن جلیقه‌زرد‌ها به ۵۰ سازمان ضدجهانی‌سازی برای تظاهرات علیه «نشست گروه ۷»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، در آستانه برگزاری نشست گروه هفت در فرانسه، فعالان ضد جهانی‌سازی به همراه معترضان جلیقه‌زرد قصد دارند تظاهراتی را علیه افزایش شکاف طبقاتی ناشی از رویکرد سران جهان صورت دهند.

۵۰ سازمان ضد جهانی سازی در جلسه‌ای موسوم به «ضد نشست گروه ۷» در دو شهر اوندای فرانسه و ارون اسپانیا در نزدیکی مرز دو کشور، به منظور مخالفت با سیاست‌های اقتصادی و آب و هوایی که از سوی کشور‌های صنعتی پیشرفته دنبال می‌شود، گردهم آمدند.

سخنگوی این نشست اعلام کرد رویکرد نشست گروه هفت این است که نابرابری موضوع اصلی آن باشد، اما در واقع این سیاست‌های کشور‌های ثروتمند است که نابرابری را ایجاد می‌کنند و به آن دامن می‌زنند. او یادآور شد هیچ گونه تناقضی در همکاری میان فعالان ضد جهانی سازی با فعالان جنبش جلیقه زرد‌ها وجود ندارد. سخنگوی این نشست یادآور شد در صورت حضور نیافتن جلیقه زرد‌ها به عنوان مهمترین جنبش اجتماعی فرانسه، در اینجا نشست ضد گروه ۷ ناموفق می‌بود.

بیشتر بخوانید: سایه سنگین اختلافات میان اعضا در آستانه برگزاری نشست گروه ۷

سخنگوی گروه دوستداران زمین نیز حضور فعالان جلیقه زرد را در نشست گروه ۷ ضروری دانست. بنابر گفته یکی از فعالان نشست «ضد گروه ۷» هدف آن‌ها متحد کردن تمامی جنبش‌ها برای مبارزه با سیاست‌های تحمیل شده از سوی سران کشور‌هاست، سیاست‌های تبعیض گرایانه و استبدادی که به نفع ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ چند ملیتی است.

برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی قرار است روز شنبه در شهرهای اوندای و ارون تظاهرات صلح‌آمیز برگزار کنند. اما فعالان جنبش جلیقه‌زردها اعلام کردند چهل و یکمین شنبه اعتراضی خود را در شهر مرزی بیایتز برگزار  می‌کنند. جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه‌زرد‌ها از اواخر سال ۲۰۱۸ در فرانسه آغاز شد و به طور پیوسته هر شنبه در فرانسه برگزار می‌شود.

هزاران پلیس ضد شورش فرانسه به منظور جلوگیری از تکرار ناآرامی‌های یکسال گذشته در این کشور دسترسی به شهر بیایتز، محل برگزاری این نشست، را قطع خواهند کرد. نیرو‌های امنیتی فرانسه همچنین برای اطمینان از امنیت نشست در حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ سرباز و هواپیما‌های بدون سرنشین در محل مستقر کرده‌اند. مقامات امنیتی فرانسه به معترضان اعلام کرده‌اند که آنان می‌توانند مراسم اعتراضی خود را در شهر‌های هندایه و ایرون در ۳۰ کیلومتری مرز میان فرانسه و اسپانیا برگزار کنند.

نشست گروه ۷ سال ۲۰۱۹ در فرانسه از تاریخ دوم تا چهارم شهریور در تفرجگاه ساحلی بیایتز برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در مجموع ۲۴ هیات خارجی همراه با سران «گروه ۷» شامل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا روز شنبه ۲۴ اگوست از سوی «امانوئل مکرون» در یک شام غیر رسمی پذیرایی شوند.

در این نشست، نمایندگانی از اتحادیه اروپا و سازمان‌های مهم بین المللی مانند سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی نیز شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما